Vinterstatus for a-laget

Gode treningsuker, kjærkomment og solfylt utlandsopphold og flere kamper med positive resultat.

Sesongoppkjøringa er allerede et par måneder på vei for seniorherrenes del, tidvis med opp mot 30 spillere på trening. Også en fem dager lang treningsleir i mer sommerlige omgivelser er gjort unna. A-laget har i tillegg spilt to treningskamper så langt i vinter, og gått seirende ut av begge.

I Tyrkia fikk gutta prøve seg mot en helt ukjent motstander fra Tysklands mange amatørligaer. Neustädtler SV, en klubb fra Schneeberg utenfor den litt mer kjente byen Aue i Tysklands østre deler, sto på motsatt side av den tyrkiske gressmatta i Side.

FFK vant oppgjøret 4-2, etter en førsteomgang der lagene hadde scora to mål hver. Kampen hadde mange bytter, men det var likevel Fjellhamar som viste mest kvalitet totalt sett. Alexander Habibi scora to ganger mot den tyske motstanderen, mens Even Habberstad og Sander Nordermoen ved én anledning hver fikk høre nettet suse i den middelhavske vinden.

Fjellhamars første treningskamp for året ble spilt i januar, nesten en måned tidligere, mot Løvenstad på Sandbekken kunstgress. Der endte det med en enkel 6-1-seier til FFK. Målscorere var Vetle Smith (2), Arman Bahrami, Andreas Kvistad, Sondre Smith og Anders Risan.

Både det beste seniorlaget blant gutta og rekruttlaget Fjellhamar 2 skal spille på nye og høyere nivå fra og med sesongstart 2019. Mens Fjellhamar som kjent vant 5.-divisjon suverent i fjor, ble FFK 2 nummer tre i 7.-divisjon. Det har seinere vist seg å også holde til opprykk, siden en av klubbene i divisjonen over har trukket laget. Dermed stiller seniorene med lag i 4.-divisjon og 6.-divisjon denne sesongen!

Neste treningskamp spilles borte mot Veitvet lørdag 2. mars klokka 17.

Nye spillere i a-stallen 2019: Ardian Gashi (comeback), Kristoffer Endresen (Fet), Even Habberstad (Strømmen), Vetle Dahl (Lørenskog), Kim Gulbrandsen (egen juniorstall), Anders Mølster (egen jr.), Sander Kvalheim (egen jr.), Sander Nordermoen (egen jr.), Håkon Maric Solberg (egen jr.).

Spillere i avgang: Martin Paulsen (Leirsund), Christoffer Nilsen, Eirik Svanes, Sondre Kårstad Nilsen.