Viktig borteseier i boks for Fjellhamar

KASPER-KASSER: Kasper Thorsen scora to ganger da Fjellhamar vant sin første bortekamp for året i 4.-divisjon. Foto: Synne Kringsjaa

Overbeviste på bortebane mot Fet.

Fet – Fjellhamar 0-3 (0-0)

Mandag 3. juni møtte Fjellhamars A-lagstropp opp på Fedrelandet, hjemmebanen til Fet, for et nytt oppgjør i 4.-divisjon.

De møtte et tent Fet-lag som presset høyt fra start, og med en rask høyrekant kom vertene seg flere ganger litt for nærme innleggsposisjon ved Fjellhamars 16-meter. FFK fikk klarert ut de fleste dødballene de fikk imot, men klarte ikke spille seg helt opp igjen. Det kunne virke som Fet til tider hadde et lite overtak.

Etter hvert som Fjellhamar klarte å posisjonere seg riktig i forhold til det høye presset, begynte de å spille mer ball. De fikk flere gode kontringsmuligheter, men klarte ikke å skape noe veldig farlig ut av det.

KJEMPING: Andreas Kvistad og Fjellhamar spilte seg inn i kampen og vant mange dueller. Foto: Synne Kringsjaa

Det ble en tøff 1. omgang med flere harde dueller. Begge lagene presset hverandre, fikk til mye bra spill og kom til flere gode sjanser. Og mange tilskuere kommenterte at det «lå et mål i luften». Overraskende nok gikk begge lagene til pause uten scoringer.

2. omgang startet bra for Fjellhamar, og midtspissen Kasper Thorsen satte inn 0-1 kun tre minutter inn i omgangen, etter en herlig assist fra Vetle Smith. Selvtilliten i laget bygget seg opp, og Fjellhamar begynte å ta over mer og mer av spillet.

I midten av 2. omgang fikk Fet-spissen Christoffer Blix ballen, men møtte Fjellhamars midtstopper Trym Halvorsen. Begge kjempet hardt om ballen i en tøff duell, men dessverre kom Fet-spilleren dårlig ut av det med en uheldig landing. Han ble liggende urørlig på bakken, og flere av lagkompisene løp bort fort å forsikre seg om at det gikk bra. Etter en stund ble det bekreftet at det var snakk om en nakke- og hodeskade, og det ble ringt etter ambulanse.

Ambulansen brukte overraskende lang tid på å komme frem. Men da de endelig ankom, måtte flere av spillerne fra begge lag få noen minutter på seg til å varme opp igjen før de kunne spille videre.

KRIGA GODT: Lagkaptein Trym Halvorsen og FFK gikk seirende ut av oppgjøret mot Fet. Foto: Synne Kringsjaa

Fjellhamar fortsatte med et bra press, og Fet-laget sleit med å spille seg opp fra forsvaret sitt. Dette førte til et offensivt Fjellhamar-lag, og de kunne med litt hjelp fra en Fet-spiller juble over en 0-2 i 80. spilleminutt. Enda litt mer sikre på seg selv, fortsatte FFK med å spille bra med hverandre, og det tok ikke lengre tid enn et minutt før Kasper Thorsen satte inn sitt andre mål i kampen, med en assist fra innbytter Håkon Maric Solberg.

Selv om det sto 0-3 på tavlen, la ikke Fjellhamar seg bakpå, da de viste hvor fort kampene kan snu i årets 4.divisjon. Resten av omgangen styrte Fjellhamar det mest av spillet, og kunne til slutt gå seirende ut med tre nye poeng i lomma, etter en bra gjennomført fotballkamp på Fedrelandet.

Fjellhamars lag (4-3-3): Magnus Hellem – Simen Stensøe, Trym Halvorsen, Markus Berntsen, Vetle Dahl – Daniel Holt, Nicolas Navarrete, Andreas Kvistad (Anders Mølster fra 85.) – Sondre Smith (Håkon Maric Solberg fra 59.), Kasper Thorsen, Vetle Smith (Jonas Flood fra 59.).