Varsler sterkere FFK etter ny nedtur

BLÅMANDAG: Mandagens lokalderby mot Lørenskog endte ikke som Even Habberstad og FFK hadde planlagt. Foto: Synne Kringsjaa

A-lagstreneren tror laget får vist flere av kvalitetene de har i neste kamp.

Fjellhamar -Lørenskog 2 3-4 (0-1)
Heller ikke den første hjemmekampen for sesongen endte med poeng da Fjellhamar møtte naboen Lørenskog 2 denne uka.

A-laget utligna tre ganger i kampen, etter først å ha havna under da et unødvendig straffespark sendte gjestene i ledelsen like før pausen. Før naboduellens første mål brente FFK-gutta også flere store sjanser som burde gitt dem føring i oppgjøret. Etter sidebyttet bidro flere feil til baklengsmål som burde vært unngått.

Venstreback Markus Berntsen plasserte inn 1-1 på et godt angrep tidlig i andre halvdel, mens Sander Nordermoen seinere i omgangen skrudde inn 2-2 etter en soloprestasjon i Lørenskog-feltet. Kasper Thorsen ordna 3-3 med bare et minutt igjen av ordinær spilletid. Men heller ikke det holdt til poeng, siden bortelaget kontra inn 3-4 på overtid.

Dermed står Fjellhamar uten poeng etter de to første serierundene i 4.-divisjon. Det står ikke i stil med lagts ambisjoner for sesongen.

– Vi må puste med magen, og stresse ned med ball, konstaterer trener Stian Isetorp.

– Defensivt er det hovedsakelig i de periodene hvor presset blir borte hvor det har lugget, kombinert med store personlige feil, fortsetter han.

Neste mulighet til å dra i land den første seieren i seriespillet skjer også på hjemmebane.

Førstkommende mandag spilles det et nytt oppgjør på Fjellhamar stadion mot Eidsvold Turn 2, et annet lag som ennå ikke har fått med seg poeng etter to spilte runder.

– Vi er langt bedre enn det vi har vist hittil, og det skal vi vise mandag, forsikrer FFKs trener.

Fjellhamars lag (4-3-3) mot LIF 2: Halfdan Roth – Håkon M. Solberg, Andreas Stensøe, Anders Risan, Markus Berntsen – Simen Stensøe (Anders Mølster fra 63.), Sander Kvalheim, Andreas Kvistad (Nico Navarrete fra 63.) – Jonas Flood, Kasper Thorsen, Even Habberstad (Sander Nordermoen fra 46.).