Tar påske med bitter smak i munnen

FFK-spillerne Markus Berntsen og Anders Risan har ikke fått den sesongstarten de håpa på. Foto: Synne Kringsjaa

Fjellhamar ligger på etterskudd og må løfte seg flere hakk etter spillepausen i påskeuka.

Fjellhamar – Eidsvold Turn 2 3-3

Sesongens tredje kamp ga FFK det første poenget i 4.-divisjon, men burde ha resultert i seier og tre poeng. Dessverre for a-laget satt ikke mer enn tre av bortimot 20 målsjanser mot Eidsvold Turns storspillende keeper.

Fjellhamar hadde ikke marginene med seg, men var heller ikke dyktige nok med de mange avslutningene man kom til i løpet av oppgjøret.

Det så veldig bra ut da Vetle Smith fant motsatt kantspiller Sander Nordermoen foran åpent mål allerede etter seks minutter. Venstrevingen ga FFK-ledelsen.

Sander Nordermoen satte inn det første målet tidlig mot Turn 2. Foto: Synne Kringsjaa

Den holdt dessverre ikke mer enn knappe ti minutter. Gjestene dro nytte av et svakt Fjellhamar-balltap på egen halvdel og sørga deretter for 1-1. Etter 26 minutters spill kontra Turn-rekruttene også inn 1-2. Både før og etter dette svidde FFK flere gedigne sjanser.

Man måtte vente til de første minuttene etter pausen før hjemmelaget igjen ga publikum på stadion mer å juble for. Vetle Smith fikk kriga inn 2-2 etter først å satt et hodestøt i tverrliggeren.

Bare litt over et minutt etterpå var det Jonas Flood som sendte inn 3-2 på en retur etter redning fra Turns keeper.

Da så det lyst ut for sesongens første trepoenger. Men Eidsvold Turn 2 slo tilbake og utligna på et frispark fra rundt 20 meter som burde vært unngått. 3-3 gikk i garnet via hanskene til Halfdan Roth i 56. spilleminutt.

Frustrasjonen var stor hos FFK og et par nye muligheter til Turn kom etter feil fra spillerne på hjemmelaget. Etterpå var det Fjellhamar som på nytt spilte seg en rad med gode sjanser, men dessverre uten å sette vinnermålet.

Halvsjanse på volley til Fjellhamar og Kasper Thorsen. Foto: Synne Kringsjaa

Fjellhamars lag: Halfdan Roth – Håkon Maric Solberg, Trym Halvorsen, Anders Risan, Markus Berntsen – Ardian Gashi (Jonas Flood fra 23. min), Sander Kvalheim (Nicolas Navarrete fra 69.), Andreas Kvistad – Vetle Smith, Kasper Thorsen (Even Habberstad fra 67.), Sander Nordermoen (Simen Stensøe fra 75.).

Neste mulighet til å skaffe poeng blir i en vanskelig bortekamp mot Aurskog-Høland torsdag 25. oktober. Oppgjøret blir spilt på Høland stadion og kampstarten er klokka 19.00.

AHFK er av mange blitt tippa som et topplag denne sesongen, men har i likhet med Fjellhamar bare fått med seg ett poeng på de tre første kampene denne sesongen.