Tre nye FFK-poeng i slitekamp

Fjellhamar kjempa inn seier etter dårlig flyt.

TILBAKE PÅ BANEN: Kim Hunstad. Her fra en tidligere kamp der Simen Stensøe ikke hadde karantene. Foto: V. Smith.

Fu/Vo 2 – Fjellhamar 2-4 (1-1)

Poenghøstinga fortsatte for FFKs 5.-divisjonslag borte mot Funnefoss/Vormsund 2. Anders Risan, Henrik Jacobsen, Lars Nørbech og Mats Espeland satte inn et mål hver i kampen. Espeland bidro også med to nye målgivende pasninger.

Selv om bunnlaget i divisjonen var motstander, var det ikke enkelt å komme i gang med spillet på Funnefoss-gresset. Nok en gang ble Fjellhamar nødt til å gjøre mange endringer på laget fra forrige kamp.

– Vi sleit med å få i gang vårt eget spill på grunn av mange utskiftninger. I første omgang virket vi slitne, og som om vi hadde tunge bein. I andre omgang gjør vi noen taktiske grep, gutta våkner og leverer en knallinnsats med mye vilje. Vi vinner fortjent til slutt, forteller spillende trener Kim Hunstad.

Inn og ut igjen
Han var tilbake i startoppstillinga for første gang for flere måneder. Dessverre måtte Hunstad gå av banen igjen med en ny skade, denne gangen i det andre kneet, allerede før første omgang var over.

– Det føltes godt helt til jeg røk kneet etter 40 spilte minutter. Ble nok for lite grunntrening på meg før første kamp, sier FFK-treneren.

Risan sendte Fjellhamar foran tidlig i kampen på en corner fra Espeland. Fu/Vo utligna til 1-1 i 33. spilleminutt på et frispark som gikk i mål via muren.

Etter pausen banka Henrik Jacobsen inn 1-2 i nettaket etter bare fem minutter. Dessverre holdt ikke ledelsen lenge. Fu/Vo satte inn 2-2 ti minutter etter sidebyttet.

Kjapt svar
Den stillinga skulle få enda kortere levetid, siden Mats Espeland tok saken i egne føtter(?) og serverte til Lars Nørbech. Spissen kunne dermed sette inn FFKs tredje etter 57. minutters spill.

Med fem minutter igjen av ordinær tid trygga Espeland de tre poenga til bortelaget med å sette inn 2-4.

Fjellhamar har tatt med seg seks poeng fra de første to kampene etter ferien, mens flere av konkurrentene over på tabellen har gått på noen nederlag. Dermed finnes det fortsatt godt håp om å klatre opp fra femteplassen for FFK-gutta.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad – Lars Hernholm, Per Christian Ness, Anders Risan, Samuel Lindberg – Markus N. Berntsen (Ikem Okolo fra 46. min), Kim-André Hunstad (Markus Berntsen fra 40. min), Mats Espeland – Kasper Ø. Thorsen, Lars Nørbech (Vetle Smith fra 87. min), Henrik Jacobsen.