Hjemvendt spiss satser på målfest med FFK

Nedrykkstrua Nittedal gjester Fjellhamar onsdag kveld.

KLAR FOR KAMP: Kasper Øverby Thorsen er hjemme i FFK igjen etter sesonger i naboene Strømmen og Lørenskog.

Noen endringer er det blitt i Fjellhamar-troppen i sommer. Jonas Flood har reist til Indre Troms for å gjennomføre førstegangstjenesten i Hæren. Samtidig har noen nye fjes med fortid i FFK kommet tilbake for å styrke laget i 5. divisjon i høst.

Blant dem er Kasper Øverby Thorsen. Spissen er tilbake i klubben etter noen år i Strømmen og Lørenskog, samt et år i militæret. Thorsen har allerede vært på banen i et par kamper for Fjellhamar etter ferien.

I forrige serierunde sto nysigneringa for en flott målgivende pasning da Fu/Vo 2 ble slått på bortebane. Nå er hjemmekampen mot Nittedal neste punkt på programmet. FFKs nye angriper legger ikke skjul på at nittedølene, som slapp inn åtte mål i det omvendte oppgjøret i vår, skal få slite.

Mest effektiv
– Jeg håper på mål. Det bør være muligheter for at vi setter inn noen kasser , sier Thorsen, som vant skuddøvelsen på lagets siste trening før Nittedal-oppgjøret.

Hvorvidt det var imponerende eller ikke, siden den konkurransen besto av en del ikke-fullt-så-skuddsterke spillere, overlater vi til andre å bedømme.

Thorsen har spilt mye midtstopper i åra som Lørenskog- og Strømmen-spiller. Nå er den høyreiste fjellhamargutten tilbake i moderklubben og satses på i favorittposisjonen i angrepet.

Habibi-comeback
Foruten Thorsen har også Arman Bahrami returnert til Fjellhamar i sommer, etter flere år i Lørenskog. Dessverre har vedvarende trøbbel med skulderskader gjort at Bahrami trolig ikke spiller flere kamper før til neste sesong.

Men med i troppen mot Nittedal er likevel en annen FFK-kjenning. Alexander Habibi er også tilbake etter et års militærtjeneste.

Kampstart mot Nittedal er 20.15 på stadion. Vi håper på mange Fjellhamar-mål, og gjerne noen kasser fra de hjemvendte spillerne! Vel møtt.