Tolv av tolv mulige poeng på tre uker

MÅLDOBBEL: Rælingen scora to tidlige mål, men det gjorde Andreas Kvistad også! Her nikker han inn 2-2 tidlig i kampen. Foto: Synne Kringsjaa

Fjellhamars sterke form i 4.-divisjon fortsatte under breddefotballens helg.

Rælingen – Fjellhamar 2-4 (2-2)

A-laget dro av gårde til Marikollen for å sparke i gang breddefotballens helg på fredag. Og for dem som er glad i målfester, så var solskinnet under skibakkene definitivt stedet å være, i alle fall i begynnelsen av kampen.

Etter åtte minutters spill sto det allerede 2-2, etter at Rælingen hadde tatt ledelsen to ganger, mens Andreas Kvistad utligna rett etterpå ved begge anledningene. Kvistads heading som ga den andre scoringa kan ses på bildet øverst.

Stillinga sto seg til pause. Fjellhamar avgjorde til sin fordel etter sidebyttet med scoringer fra Kasper Thorsen og Sondre Smith.

– De første åtte minuttene var vel litt Hawaii. Det var frustrerende å ikke ta tak i kampen, mens vi gir Rælingen trua på seg selv. I andre omgang er det desto bedre. Vi får kampen inn i vårt spor, har mer ball og vi spiller oss til en del gode muligheter, beskriver FFK-trener PC Ness.

Fjellhamar har med seieren over RFK tatt med seg full poengpott, tolv av tolv mulige, siden den siste uka i mai. Det har tatt laget opp fra en tabellplassering nær bunnen til en sjetteplass i 4.-divisjon på under tre uker.

Se tabellen her!

Ness tror årsakene til den store forskjellen fra den noe tyngre sesongstarten kan være flere.

– Det er litt vanskelig å si. Noe er nok tilfeldigheter, marginer og så videre. Det kan nok ha vært en liten overgang å gå fra mange lette kamper i fjor til bare tøffe kamper i år. Men vi har begynt å få marginene på vår side, og jeg synes vi har fortjent det, fortsetter Ness.

Foto: Synne Kringsjaa

Fjellhamars lag (4-3-3): Magnus Hellem – Håkon Maric Solberg, Trym Halvorsen, Markus Berntsen, Simen Stensøe (Anders Risan fra 38. min) – Daniel Holt, Sander Kvalheim (Nicolas Navarrete fra 81.), Andreas Kvistad (Kvalheim fra 90.) – Tom André Lia (Sondre Smith fra 46., V. Smith fra 76.), Kasper Thorsen (Sander Nordermoen fra 81.), Vetle Smith (Anders Mølster fra 67.).

FFK skal i aksjon igjen allerede onsdag kveld på hjemmebane mot tabellnabo Kløfta. Kampstart er 20.15.
Møt opp for å støtte a-lagsgutta i den nest siste hjemmekampen før ferien!