Tar sjølkritikk etter variabelt lokaloppgjør

REDDA ETT POENG: Fjellhamar og Daniel Holt gikk fra ledelse til å ligge under, for så å berge uavgjort. Foto: Synne Kringsjaa.

A-lagstrener Stian Isetorp synes likevel at FFK var sterke som klarte poeng i en rotete kamp.

Lørenskog 2 – Fjellhamar 2-2 (0-1)

Oppstarten på seriespillet i 4.-divisjon etter sommerferien ble en variende opplevelse for FFK og de frammøtte tilskuerne i lokaloppgjøret borte mot Lørenskogs rekruttlag.

Halvveis i kampen var det Fjellhamar som leda kampen etter et mål av Trym Halvorsen. LIF 2 slo tilbake med to scoringer på drøyt 20 minutter etter sidebyttet, men Espen Nordermoen sørga for 2-2 og poengdeling en knapt kvarter før slutt.

– Kampen var rotete. Tydelig at rytmen var borte. Det er min feil at vi ikke var bedre forberedt, sier FFK-trener Stian Isetorp.

Han mener både ballbehandlinga og strukturen var noen hakk ned fra det klubbens a-lag viste i mange kamper etter hverandre før 4.-divisjon tok ferie i slutten av juni.

– Vi var stressa med ball, og hadde for store avstander i laget uten. Det var sterkt allikevel at vi fikk med oss ett poeng, og godt å være i gang igjen, fortsetter han.

Bolstad-gjensyn
En opptur var det også at keeper Henrik Bolstad endelig var tilbake mellom stengene, etter bortimot et helt år uten kamper på grunn av en lei skulderskade.

Bolstads comeback kommer akkurat i tide til å overta for vårens førstekeeper Magnus Hellem. Sistnevnte skal satse mer på studier framover.

– Deilig det, spesielt nå som Hellem blir borte på grunn av studier. Bolstad har vært helt enorm på de få øktene vi har hatt før LIF-matchen, påpeker Isetorp.

Tre forsøk ga årets første
Fjellhamar og Trym Halvorsen tok ledelsen etter 25 minutter på en dødball.

Midtstopperen traff ikke helt med headinga på første forsøk, prøvde seg så med beinet og ble blokkert, før han gikk for en ny avslutning med hodet. Den dalte i perfekt bue over hjemmelagets måkvakt til 0-1. Det var også kapteinens første nettkjenning for året.

Ingen av laga hadde imponert veldig før det. Men Lørenskog hadde vært nærmest med noen avslutninger fra utkanten av FFK-feltet. De traff ikke mål.

Det gjorde derimot Halvorsen. Det samme gjorde dagens midtspiss Sander Nordermoen, frisparkskytter Sander Kvalheim og rivjernet Daniel Holt seinere i førsteomgangen. Dog uten mer nettsus. Fjellhamar overtok taket på kampen etter ledermålet, men fikk ikke med seg mer enn en ettmålsledelse til pausen.

Mista overtaket
Da laga var ute igjen fra garderobene var det vertene som begynte å dominere igjen, og to mål i 56. og 66. spilleminutt gjorde dessverre at stillinga var snudd i favør Lørenskog 2.

FFK sleit med å skape like mange sjanser i den andre omgangen, men heldigvis klarte gutta i hvite drakter å etablere et lite trykk rundt LIF-feltet et par ganger. Det var nok til at innbytter Espen Nordermoen fikk brukt alle centimeterne han har vokst siden slutten av 1990-tallet, og kunne nikke inn 2-2 på et høyt innlegg fra Bendik Onsum.

Begge lag hadde frispark i farlige posisjoner i overtida, men ingen av dem greide å få noe særlig ut av dem. Da endte også kampen uten en vinner.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad – Simen Stensøe (Bendik Onsum fra 44. min), Trym Halvorsen, Markus Berntsen, Vetle Dahl – Sander Kvalheim, Nicolas Navarrete (Espen Nordermoen fra 57.) – Daniel Holt – Jonas Flood (Henning Kristoffersen fra 60.), Sander Nordermoen (Alexander Habibi fra 86.), Håkon Maric Solberg (Markus Nikolay Berntsen fra 84.)

Neste kamp for FFK spilles tirsdag 6. august mot Eidsvold Turn 2. Også det oppgjøret er på bortebane. Kampen sparkes i gang Myhrer stadions kunstgress klokka 20.15.