Tap for Årvoll bekymrer ikke Rognerud

Mye positivt å ta med seg etter mer god motstand.

TØFF TEST: Fjellhamar spilte den fjerde kampen for året i LSK-hallen mot Årvoll.

Fjellhamar – Årvoll 1-3 (0-1)

A-laget gjennomførte en ny treningskamp mot 4.-divisjonslaget Årvoll i LSK-hallen siste helg. Sluttresultatet viste ikke FFK-seier denne gangen, men laget viste igjen solide takter i mye av kampen.

Selv om det endte med tap mot en motstander som tok bra vare på målsjansene sine, ga trener Robert Rognerud likevel Fjellhamar godkjent. Han synes laget fortsatte å vise at man har noe på gang i spillergruppa.

– Vi har møtt tre gode lag og et middels lag fra divisjonen over i vinter. På de kampene har vi ikke gjort oss bort. Jeg hadde vært mer bekymra hvis vi ble fullstendig utspilt. Det ble vi ikke denne gangen heller. De skaper ikke så veldig mye utenom måla, og vi har stort sett kontroll bakover, oppsummerer Rognerud.

Kasper Øverby Thorsen kom inn midtveis i oppgjøret mot Årvoll og satte inn 1-1-målet for FFK ti minutter ut i andre omgang. Fjellhamars motstander avgjorde med to mål i løpet av det siste kvarteret.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad (Vetle Smith fra 46. min) – Lars Hernholm (Ole Garmo Kirstistuen fra 46.), Trym Halvorsen, Per Christian Ness, Markus Berntsen – Simen Stensøe, Vegard Aaserud (Markus Nicolay Berntsen fra 5. ), Nicolas Navarrete (Martin Paulsen fra 46.) – Tom André Lia (Henning Kristoffersen fra 46.), Brage Rist (Kasper Øverby Thorsen fra 46.), Mats Espeland.

Neste testkamp for seniorlaget spilles lørdag 10. mars klokka 13.15 mot Manglerud Star i Manglerudhallen.