A-laget triumferte igjen

Slo enda en klubb fra 4.-divisjon.

BRA GJENNOMFØRT: Det syntes både Stian Isetorp og venstreback for anledninga, Markus Nikolay Berntsen.

Fjellhamar – Holmlia 3-1 (2-1)

Året har begynt bra for Fjellhamars 5.-divisjonslag, som denne uka møtte en motstander fra nivået over for tredje gang på like mange kamper. Holmlia kom på besøk til treningskamp på stadion onsdag.

Og akkurat som Blaker i forrige testmatch, fikk Holmlia trøbbel mot et energisk FFK-lag.

Allerede før det var spilt et kvarter hadde Mats Espeland scora to ganger på gjestene. Det ene målet var et fint skudd fra halvlang distanse, mens det andre ble satt inn fra noe enklere og kortere hold.

Noe som i alle fall var tydelig, var at Holmlia-spillerne ikke var forberedt på det som møtte dem. Anført av den offensive midtbaneprofilen Espeland, så det nesten ut til at Fjellhamar skulle kjøre fullstendig over bortelaget i innledninga.

Det gjorde man på sett og vis også. Men ikke mer enn at moderklubben til kjente landslagsnavn som Haitam Aleesami, Adama Diomandé, Ingrid Schjelderup og Mathis Gazoa Kippersund Bolly spilte seg inn igjen i oppgjøret. Noen minutter før pausen reduserte Holmlia fra kort hold etter innlegg fra venstre.

Fjellhamars trenerduo Robert Rognerud og Stian Isetorp bytta tre spillere halvveis, og sendte et like sultent mannskap på banen de siste 45 minuttene. Den andre omgangen var relativt jevnspilt, men det var bare FFK som scora igjen.

Målet kom på en corner, som Per Christian Ness slo fra påstått vriene forhold ved venstre hjørneflagg. Hjørnesparket så ved første øyekast ut til å komme ned med snø på, men falt faktisk ned i tide til å treffe hodet til Anders Risan bak i feltet.

Derfra fortsatte ballen sakte nedover og inn i femmeteren. Der venta Martin Paulsen, som dro en såkalt frontside 180, før han styrte inn 3-1. Flere mål ble det ikke, og Fjellhamar kunne notere ned seier nummer to av tre så langt i 2018.

Neste treningskamp spilles neste helg mot nok et 4.-divisjonslag, nemlig Årvoll. Den spilles i LSK-hallen søndag 18. februar klokka 16.00.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad – Per Christian Ness, Trym Halvorsen, Anders Risan, Markus Nikolay Berntsen – Vegard Aaserud (Lia fra 63.), Simen Stensøe, Mats Espeland – Tom André Lia (Henning R. Kristoffersen fra 46.), Kasper Ø. Thorsen (Martin Paulsen fra 46.), Alexander Habibi (Nicolas Navarrete fra 46.).