Fjellhamar skapte mye med ny formasjon

Stemninga sto likevel ikke i taket etter en kamp med uvante spilleforhold.

Manglerud Star -Fjellhamar 2-1 (2-1)

A-laget gjorde unna den nest siste av oppkjøringsskampene på norsk jord sist helg. Den ble spilt i Manglerudhallen mot 4.-divisjonslaget MS.

Selv om det endte med tap for FFK-gutta, skapte laget mye og burde fått bedre uttelling for det.

Tom André Lia scora målet til Fjellhamar med en avslutning i lengste kryss. Ryktene skal ha det til at ballen fikk noe hjelp av en berøring fra en motstander på veien mot en fremragende plassering i MS-nettet.

Det gjorde uansett at gjestene fra Romerike tok ledelsen etter rundt 20 minutter. Men den holdt dessverre ikke til pause. Manglerud Star satte inn to baller i motsatt ende og kunne gå til pause med føringa 2-1.

Andre omgang bød på null mål, og dermed ble det en seier til vertene. Fjellhamar prøvde ut en ny formasjon i kampen og kom greit ifra det.

– Vi skaper mye og slipper til lite. Det fungerte greit, men er vanskelig å bedømme på grunn av en veldig liten og hard bane. Vi lider litt når presset er dårlig og de får prikke inn pasninger på vår halvdel over på motsatt side, sier FFK-trener Stian Isetorp.

At baller til stadighet smalt opp i taket i Manglerudhallen var en annen faktor som gjorde at denne kampen ble stykka opp mer enn normalt.

– Vi var et bedre lag enn dem, og burde ha vunnet, tilføyer Isetorp.

Fjellhamars lag (3-4-3): Henrik Bolstad (Vetle Smith fra 46.) – Trym Halvorsen, Per Christian Ness, Henrik Jacobsen (Lars Hernholm fra 46.) – Ole Kirstistuen, Markus Nikolay Berntsen, Mats Espeland, Markus Berntsen – Martin Paulsen, Kasper Thorsen (Henning Kristoffersen fra 40.), Tom André Lia (Alexander Habibi fra 46.)

A-lagets neste testkamp spilles førstkommende lørdag mot Rælingen i Marikollen. Kampstart er klokka 12.