Styrka FFK: – Gleder oss til å vinne masse i 2020

NYE SPILLERE: Forsvarsspiller Simen Hagen Kristoffersen (til venstre) og keeper Stian Bolstad er blant forsterkningene som har kommet til Fjellhamar siden sist sesong.

Tre nye spillere og en ekstra mann i trenerteamet bidrar til optimisme blant seniorgutta.

A-laget til Fjellhamar har lagt den første måneden av sesongoppkjøringa bak seg. Flere nye ansikter har dratt på seg de hvite og røde fargene siden sesongslutt i fjor.

En av dem er Simen Hagen Kristoffersen, en anvendelig forsvarsspiller som har rikelig erfaring fra både 4.-divisjon og 3.-divisjon med Lørenskog. Han var kaptein for Lørenskog 2 i begge seriekampene mot FFK i 2019.

– En solid type og solid spiller. Han er godt skolert etter tida i LIF. Han kan spille i flere posisjoner, men blir stopper hos oss. Simen er trygg med ballen, pasningssikker og blir en viktig mann i 2020 for et FFK som forhåpentligvis blir mindre gavmilde, sier a-lagstrener Stian Isetorp.

Bolstad x 2

En annen viktig brikke som kom på plass like etter nyttår er den tilbakevendte keeperen Stian Bolstad. Etter fem år i Strømmen, og én sesong i Kongsvinger, er han tilbake med solid erfaring fra to obosligaklubber.

– Storebror Bolstad komplementerer keeperteamet med lillebror Henrik. Han er reakssjonsterk, har god rekkevidde, og kommer med erfaring fra kamp og trening på toppnivå. Han er også en ledertype som trengs i spillergruppa, sier Isetorp, som er særdeles fornøyd med å få hjem enda en FFK-gutt.

En tredje ny spiller i 2020 er Anders Wik. Han ankommer fra Tistedalen i Østfold. Wik beskrives som en fysisk sterk og ballsikker midtbanespiller av treneren.

– Spillergruppa ser sterkere ut enn i fjor, uten at vi har gjort store endringer. Vi ønsker oss fortsatt en angrepsspiller til, men har flere «egne» som fort kan fylle den rollen, påpeker Isetorp.

Trenerteamet er i tillegg supplert med en mann, Trung Nguyen, som sist trente Strømmens juniorlag, noe klubben også håper kan bidra til å gi laget et løft.

NY ASSISTERENDE TRENER: Trung Nguyen.

– Vi gleder oss til vinne masse i 2020, fastslår Stian Isetorp.

Variabel start

Foreløpig har Fjellhamar spilt to treningskamper.

Den første endte med et svakt 2-5-tap mot Sagene, mens årets andre testkamp var langt mer overbevisende. For en drøy uke siden ble Sander slått 3-0 i Kongsvingerhallen.

Neste test blir Leirsund hjemme på Fjellhamar stadion allerede førstkommende onsdag klokka 19.00.