Sterk seier over Blaker

A-laget viste lovende takter mot klubb fra nivået over.

BRA TEST: Trener Robert Rognerud og Fjellhamar fikk sving på sakene i LSK-hallen. Bildet er fra en tidligere anledning.

Fjellhamar – Blaker 3-1 (0-0)

Den andre treningskampen for året ble spilt i LSK-hallen søndag. FFK fikk som i forrige kamp motstand fra 4.-divisjon, denne gang i form av Blaker.

Ifølge rapportene hadde Fjellhamar ballen mest i hele kampen, men det var Blaker som spilte seg til flest farligheter i den første omgangen. Likevel hadde ingen av lagene satt baller i noe annet enn sikkerhetsnettet da oppgjøret var halvveis.

Etter sidebyttet var det FFK som tok mye mer over, også når vi snakker om målsjanser. Det ga etter hvert også uttelling.

Nicolas Navarrete ordna først 1-0 etter målgivende fra Martin Paulsen. To nykommere på Fjelhamars lag som gjorde sakene sine bra der, altså. Deretter var det tanksenter, murbrekker og koffertkaster Kasper Thorsen som satte inn 2-0 for gutta våre.

Mot slutten plussa Anders Risan i tillegg på til 3-0 etter pasning fra PC Ness. Blaker reduserte én gang, men kom ikke nærmere å hindre en fortjent Fjellhamar-seier.

FFK framsto rimelig solid bakover gjennom hele kampen, og spilte seg også til en god del muligheter. Vi gleder oss til fortsettelsen!

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad (Vetle Smith fra 46.), Per Christian Ness, Trym Halvorsen, Anders Risan, Henning R. Kristoffersen (Markus Nikolay Berntsen fra 46.) – Mats Espeland, Simen Stensøe, Nicolas Navarrete – Martin Paulsen, Kasper Ø.Thorsen, Alexander Habibi (Brage Rist fra 46.)