Knepent tap i første test

A-laget begynte på vinterens treningskamper denne uka.

2018-START: Fjellhamar møtte Rommen i første treningskamp.

Fjellhamar – Rommen 0-1 (0-0)

Årets første testkamp er gjort unna for Fjellhamars beste seniorer. Oppgjøret ble spilt onsdag mot 4.-divisjonsklubben Rommen fra Oslo, en klubb FFK møtte også i oppkjøringa til forrige sesong.

De første 45 minuttene svingte mye, og det ble tydelig at ingen av lagene hadde lagt igjen innsaten i garderoben. Fjellhamar åpna best og kom til de første store målsjansene.

Nykommer Martin Paulsen, Mats Espeland og Markus Berntsen hadde alle noen halvfarligheter fra gode posisjoner, men uten at det ble uttelling. Seinere i omgangen var Fjellhamar kanskje heldig som unngikk å få straffe imot. Rommen var i tillegg skikkelig nære på med et par skudd fra skrå vinkel like før sidebyttet.

Målet til bortelaget kom cirka 20 minutter etter pausen. Dessverre for FFKs del ble det ingen mål i riktig ende av banen i dette oppgjøret.

En del positive tendenser var det likevel å ta med seg.

– Vi har bra trøkk i spillet og er gode i gjenvinninga. Vi blir litt slurvete med ballen når vi har vunnet den, oppsummerte trener Stian Isetorp.

Fjellhamars lag (4-4-2): Halfdan Roth (Henrik Bolstad fra 46.) – Lars Hernholm (Markus N. Berntsen fra 40.), Anders Risan (Per Christian Ness fra 46.), Trym Halvorsen (Risan fra 80,), Henrik Jacobsen (Brage Rist fra 46.) – Henning R. Kristoffersen (Simen Stensøe fra 46.), Nicolas Poblete Navarrete (Vegard Aaserud fra 46.), Mats Espeland, Markus Berntsen – Martin Paulsen (Navarrete fra 75.), Kasper Ø. Thorsen.