Skuffende lokaloppgjør endte med tap

DÅRLIG I GANG: Tre baller gikk inn i Fjellhamars mål før laget begynte å ta seg sammen i nabofeiden mot Strømmen 2. Foto: Synne Kringsjaa

A-lagets prestasjoner gikk fra himmel til helvete på en knapp uke.

Strømmen 2 – Fjellhamar 5-2 (4-1)

Etter en overbevisende seier over divisjonens beste lag i runden før, møtte FFKs a-lag opp til bortekamp mot naboklubben Strømmens rekrutter mandag.

Den opplevelsen ble langt ifra like god for Fjellhamar. Et noe skaderamma FFK-lag lå under med 0-3 allerede etter et drøyt kvarter.

Allerede etter tre minutters spill havna a-laget under. Et skudd gikk først via både en FFK-fot og stanga før ballen rulla inn over streken bak keeper Halfdan Roth. Strømmen 2 økte så til 2-0 etter å ha spilt seg helt fri midt foran målet i 13. spilleinutt.

Like etterpå økte gråtrøyene ledelsen igjen, denne gangen på et straffespark.

Fjellhamar tok seg noe sammen etter den elendige starten, og fikk redusert til 3-1 på en flott kontring. Det var spilt en knapp halvtime da Even Habberstad fant Kasper Thorsen inne i feltet, og sistnevnte styrte inn ballen med høyrefoten.

Dessverre var ikke elendighetene foran eget mål helt over i den første omgangen. En stor tabbe ga hjemmelaget 4-1 like før pausen og et utgangspunkt som ble altfor tøft med tanke på poengfangst.

Kasper Thorsen reduserte en gang til på en heading et kvarter før slutt. FFK greide derimot ikke å gjøre det mer spennende. Strømmen 2 satte inn kampens siste mål mange minutter på overtid.

VRIENT: Kasper Thorsen og FFK ble liggende bak og måtte jage etter den svake starten på kampen mot Strømmen 2. Foto: Synne Kringsjaa

Ettersom både Lørenskog 2, Sørumsand og altså Strømmen 2 tok tre poeng i serierunden falt Fjellhamar ned til en 10.-plass på den jevne tabellen i 4.-divisjon.

Fjellhamars lag (4-3-3): Halfdan Roth – Håkon Maric Solberg, Bendik Osnum, Anders Risan, Vetle Dahl – Daniel Holt, Nicolas Navarrete (Espen Nordermoen fra 61. min.), Andreas Kvistad (Sander Kvalheim fra 76). – Even Habberstad, Kasper Thorsen, Jonas Flood (Alexander Habibi fra 23.)

FFK er tilbake på hjemmebane når Raumnes & Årnes kommer på besøk til Fjellhamar stadion mandag 9. september. Kampstart for det oppgjøret er klokka 20.15.