Poengene forsvant i ruskeværet

KNOKKELKAMP: Kampen bydde på mange tøffe dueller og taklnger. Foto: Synne Kringsjaa

Fjellhamar tok ledelsen borte mot FUVO, men fikk trøbbel på den ujevne gressmatta etter et væromslag.

Av Synne Kringsjaa
Funnefoss/Vormsund – Fjellhamar 2-1

Lørdag 4. mai møtte Fjellhamar opp til sesongens sjette seriekamp borte mot opprykksfavorittene FUVO.

De ble møtt av et mer eller mindre ukjent underlag, men selv om de spilte på en nokså sliten gressmatte, posisjonerte laget seg bra. Underlaget førte til mye lange baller, og mange tøffe dueller. Og til tross for mye feilberegning av sprett og en tung bane å løpe på, spilte FFK seg hverandre gode og kom til mange bra sjanser.

I midten av første omgang fikk FFK frispark og Sondre Smith kriget ballen i mål, som dessverre ble tatt på offside. Resten av omgangen styrte FFK mye av spillet, men klarte ikke å sette noen av sjansene sine, og lagene gikk dermed med stillingen 0-0 til pause.

Kun ett minutt inn i andre omgangen, satte innbytter Even Habberstad ballen i nettet. Og Fjellhamar kunne juble høyt for det fortjente målet.

Korte fem minutter etter FFK sin scoring, begynner det å regne og hagle. Dette fører til et enda vanskeligere underlag og FFK mister litt kontroll på en nokså glatt bane.

Spissen Kim-André Brenna satte da to kjappe mål, og FUVO gikk i ledelsen 2-1.

Med cirka 20 minutter igjen å spille fortsatte FFK å krige på, da de skjønte at dette er en kamp de kunne vinne. Dessverre endte kampen med 2-1 og tap, og FFK fikk ikke med seg flere poeng videre.

Fjellhamars lag mot FUVO (4-3-3): Magnus Hellem – Simen Stensøe, Trym Halvorsen, Anders Risan, Markus Berntsen – Andreas Kvistad, Espen Nordemoen, Jonas Flood – Sondre Smith, Kapser Thorsen, Vetle Smith.

Innbyttere: Tom André Lia, Even Habberstad, Håkon Maric Solberg, Daniel Holt, Markus N. Berntsen, Henning Kristoffersen.