Opprykket sikra – Fjellhamar 2 best i 8.-divisjon

Aldri noen tvil i den avgjørende toppkampen.

STOLTE KARER MED KM-DIPLOM: Kretsmester Lindberg, kretsmester Hernholm, kretsmester Berntsen, kretsmester Nathaniel, kretsmester Bolstad, kretsmester Nordermoen, kretsmester Nørbech, kretsmester Smith.

Fjellhamar 2 er klar for spill i 7.-divisjon neste sesong og vant kretsmesterskapet i 8.-divisjon. Det ble klart etter at den nærmeste konkurrenten, Hvam, ble slått hele 5-0 på Fjellhamar stadion forrige uke.

Før kampen lå Hvam tre poeng bak FFK 2. Men med en knusende seier til klubbens rekrutter, var det aldri noen tvil om hvem som skulle toppe tabellen ved sesongslutt. Fjellhamar økte luka til seks poeng og ble klare som vinnere av divisjonen, allerede før den utsatte kampen mot Dalen, og før de øvrige lagenes kamper i siste serierunde.

Alexander Lino, Even Frengstad, Marcus Ruud Aspel (to mål) og Markus Nikolay Berntsen sto for scoringene som spikra opprykket. Dette er andre gang på like mange sesonger at klubbens nestbeste i seniorklassen tar ett steg oppover i divisjonssystmet.

Fjellhamar 2 har i år vært et godt samarbeid mellom spillere fra a-stallen, juniorstallen og FFKs tredjelag i 9.-divisjon. Totalt 31 spillere kan kalle seg kretsmestere i 8.-divisjon i 2017.

Undertegnede og klubbledelsen vil rette en spesielt stor takk til både juniorene og Fjellhamar 3 for gode bidrag gjennom hele sesongen!

Fjellhamar 2 – Hvam  5-0 (2-0)

Dalen – Fjellhamar 2  2-6 (1-2)

Etter den overbevisende triumfen mot Hvam, ble FFK 2s siste kamp denne uka uten betydning, hvis vi bare tenker på tabellposisjoner. Men det betydde ikke at laget senket nivået på innsatsen av den grunn. Anført av mange juniorspillere, endte også det oppgjøret med en solid seier, 6-2 over Dalen på bortebane. Målscorere der var Markus Berntsen (to mål), Marcus Ruud Aspel, Per Møller Pettersen (to mål) og Mathias Myhre Børli.

Vi tar med en liten kåring til slutt 🙂

• Årets mål: Alexander Lino, borte mot Hauerseter 2
  • Årets kommentar: Magnus Hellem, hjemme mot Hvam
  • Årets matchvinner: Markus Berntsen, hjemme mot Skogbygda
  • Årets dommerkompis: Kim Gulbrandsen, borte mot Blaker 2
  • Årets motsatte-av-det-rett-over: Stadheim og Hernholm

Tusen takk for i år, alle dere som har bidratt!

LITT EKSTRA VEGGPRYD med en kretsmester til.