Null poeng med hjem fra Rømskog

Fjellhamar røk på sesongens første tap.

INGEN GEVINST: A-laget reiste langt til liten nytte. Bildet er fra en tidligere kamp mot Rømskog.

Rømskog /Setskog – Fjellhamar 2-1

A-lagets bortekamp i Rømskog ble en krig og et oppgjør som ble prega av mange tøffe dueller.

Fjellhamar hadde et spillemessig overtak i den første omgangen, og tok også ledelsen i kampen da Lars Nørbech scora på frispark. Dessverre for FFK utligna hjemmelaget like etter på en dødball.

Etter sidebyttet fikk kampen mer preg av duellspill og kriging.

– Rømskog viser sterkere mentalitet og vinner krigen. De får tildelt straffespark og går opp i føringa. Derfra og inn spiller de kynisk og med mye kraft, oppsummerer Fjellhamar-trener Kim-André Hunstad.

FFKs spillende trener mangla på midtbanen på grunn av en skade. Han mener laget gikk i krigen på en bra måte, og påpeker at det ble løpt mye på en uvant gressmatte i Rømskog.

I tillegg kunne Fjellhamar fått med seg minst ett straffespark i oppgjøret. Men man fikk ikke medhold fra dommeren i det, verken i en situasjon fra første omgang, eller ved et tilfelle på slutten.

– Det er bare å riste av seg denne kampen og vinne kampene som er igjen før ferien, konstaterer Hunstad.

Fjellhamars lag: Henrik Bolstad – Petter Larsen, Per Christian Ness, Samuel Lindberg, Bendik Onsum – Jonas Flood, Simen Stensøe, Vegard Aaserud – Vetle Smith, Lars Nørbech (Sondre Gunersen fra 75.), Mats Eide Espeland (Henning R. Kristoffersen fra 85.).

Tapet var det første for FFK i en tellende kamp siden forrige sesong. Nå skiller det hele sju poeng opp til Rælingen på tabelltoppen i 5. divisjon.

Neste uke spiller Fjellhamar to kamper. Først hjemme mot laget som sørga for det forrige FFK-tapet, Flisbyen, onsdag 7. juni. Deretter venter bortekampen mot nettopp Rælingen lørdag 10. juni.