Nørbech-trippel da FFK slo Flisbyen

Spissen scora også på frispark igjen.

STIKKENDE SPYDSPISS: Lars Nørbech var skarpere enn bildene til fotografen da Fjellhamar vant over Flisbyen.

Fjellhamar – Flisbyen 4-1

Lars Nørbech fikk tillit som frisparkskytter i forrige runde mot Rømskog. Da svarte han med å sette det ene forsøket han fikk i mål. Onsdag fikk han muligheten igjen et stykke ut i andre omgang av hjemmekampen mot Flisbyen.

Også da satte han ballen i mål, noe som ga Fjellhamar en betryggende 3-0-ledelse.

– Jeg har hatt bra uttelling på frisparka nå, konstaterte den rutinerte spissen med matchballen i hendene.

Den får man dessverre ikke med seg hjem etter tre mål i 5. divisjon. Tre var nemlig antallet scoringer han endte opp med mot Flisbyen.

Nørbech fikk også et frisparkforsøk nummer tre for sesongen litt seinere i kampen. Gjestene hadde da bytta ut førstekeeperen, og mye lå til rette for et tredje frisparkmål på rappen for FFK-spissen. Dessverre gikk ballen like utafor keeperhjørnet, og treffprosenten sank med noen hakk.

Uttellinga til Nørbech lar seg uansett høre i en tid der Fjellhamar sliter med skader på mange sentrale spillere. På to kamper fra start har FFKs nummer 10 satt fire baller i mål.

Før frisparkscoringa mot Flisbyen hadde nemlig Nørbech ordna 1-0 etter innlegg fra junior og innbytter Henning Kristoffersen. Et snaut kvarter før full tid styrte Nørbech også inn en retur fra kort hold og økte Fjellhamars ledelse til 4-0.

Toppscorer Mats Eide Espeland fiksa 2-0 helt på egen hånd etter knappe 40 minutter. Han løp fra hele Flisbyen-forsvaret, med ballen i beina, etter å ha brutt et pasningsforsøk midt på bortelagets halvdel. Avslutninga ble satt sikkert forbi målvakta.

Flisbyen fikk et trøstemål helt mot slutten på straffe. Et mål som burde vært unngått, men avgjørelsen til dommer Viktor Silva var det lite å si på.

Fjellhamars lag: Henrik Bolstad – Bendik Onsum (Lars Hernholm fra 85.), Per Christian Ness, Samuel Lindberg, Precious Nathaniel (Tor Erik Rydning fra 30.) – Espen Nordermoen (Markus N. Berntsen fra 69.), Petter Larsen, Jonas Flood – Vetle Smith (Henning Kristoffersen fra 19.), Lars Nørbech, Mats Eide Espeland (Anders Messi Grøttum fra 84.).

Den solide seieren tok Fjellhamar opp på 18 poeng etter ni runder. Det skiller fortsatt sju poeng opp til Rælingen, FFKs neste motstander, som topper tabellen.

Allerede lørdag spilles kampen mot 5. divisjons suverene lederlag. Det skjer klokka 14.00 på Marikollens kunstgressmatte. Lokaloppgjøret er en del av Akershus Fotballkrets’ såkalte «Breddefotballens dag».