MS1: Tre poeng mot Åkrene

(Åkrene 1-4 Fjellhamar) Med tap i forrige runde mot seriefavoritten AFSK, måtte FFK ha tre poeng i denne kampen for å holde følge med de andre topplagene. En brukbar førsteomgang avgjorde kampen til våres fordel på en aldeles dårlig gressmatte.

Bilde fra fjorårets oppgjør på Åkrene Arena

Fjellhamar FK MS1

31H. Roth Keepere
20B. Onsum Utespillere
22W. Romundgard Utespillere
23T. Rydning Utespillere
18D. Os Utespillere
7T. Lia 19 Utespillere
6P. Larsen Utespillere
8K. Hunstad Utespillere
17A. Habibi 2 Utespillere
11E. Johannessen 24 Utespillere
77V. Smith 10 Utespillere
1P. Helgar Keepere
2L. Hernholm 17 Utespillere
10L. Nørbech 77 Utespillere
19E. Nordermoen 7 Utespillere
24J. Frantzen 11 Utespillere
Åkrene Arena innbød ikke til finspill denne kvelden, derfor forsøkte FFK konsekvent å utfordre hjemmelaget i bakrommet. Fjellhamar klarer å etablere et visst trykk mot Åkrene-forsvaret fra start. Vi kommer oss ved flere anledninger fri på kantene uten at det blir noe ut av det. Den største muligheten får Vetle Smith etter å ha blitt flikket gjennom av Erik Johannessen. Avslutningen alene med keeper er for dårlig og treffer stolperoten til venstre for keeper og Åkrene får ryddet unna.
Fjellhamar setter likevel den første scoringen noen minutter senere. Nevnte Smith blir felt 25 meter fra mål, frisparket fra Tom Andre Lia er godt slått og treffer en Åkrene-fot på ca. 5 meter før den treffer nettmaskene.
Like etter setter Erik Johannessen inn 0-2. Innlegget fra Lia er ikke verdensklasse, men godt nok til å utmanøvrere Åkrene-forsvaret på den ujevne gressmatta. Fra 5 meter er Johannessen klinisk, og setter ballen sikkert i mål.
Dagens tredje mål er det Tom Andre Lia som setter etter en kontring. Lia blir spilt fri av Petter Larsen til høyre i feltet og avslutter godt fra skrå vinkel. Assistkongen kan dermed notere årets første nettkjenning.
0-4 kommer like før pause på et nytt frispark. Kim Andre Hunstad blir felt på ca 20 meter, og Lia stiller seg nok en gang opp. Ballen slås rundt muren og treffer ryggen til Vetle Smith før ballen sniker seg inn nede ved stolpen.
Før dommeren rekker å blåse av omgangen føles det unødvendig at Åkrene får redusere til 1-4. Spissen deres vinner en duell ute til høyre før han tar med seg ballen og får til et godt skudd over Halfdan Roth fra ca. 20 meter.
Åkrene skapte ikke mye mer enn dette i løpet av 1. omgangen, bortsett fra en corner FFK får ryddet unna på streken.

2. omgangen blir en rotete affære. Åkrene kommer seg mer inn i kampen, og får en stor sjanse til å redusere nok en gang, men avslutningen går utenfor. Fjellhamar kommer på noen farlige kontringer, men klarer heller ikke å sette ballen i mål. Ettersom frustrasjonen spres seg hos hjemmelaget går det stadig kortere tid mellom etterslengere og ufine taklinger. Fjellhamar får spille siste halvtimen med en mann mer når er Åkrene-spiller pådrar seg sitt andre gule kort for kvelden. FFK klarer likevel ikke å få ett ordentlig tak om banespillet, men fortsetter å produsere noe på kontringer mot Åkrene som avslutter med tre forsvarsspillere. Den største sjansen får Alex Habibi som avslutter utenfor etter et godt innlegg fra høyre.

Dermed står Fjellhamar med 9 poeng etter 4 spilte kamper. Neste kamp spilles borte mot Skjetten 2, onsdag 4. mai.

Resultater

KlubbPauseSlutt