MS1: Slo Skjetten i slitekamp!

(Skjetten 2 0-2 Fjellhamar) I 5 serierunde reiste Fjellhamar til Skjetten stadion for å møte 3. Divisjonslaget sitt 2. Lag. Skjetten stilte muligens med sitt beste lag så langt i år, så FFK måtte virkelig kjempe for alle poengene denne kvelden.

Grønntrøyene hadde med blant annet Ardian Gashi (2.div med Lørenskog) og Joakim Eyde (Tippeliga med S08) samt flere andre gode spillere med erfaring fra høyere nivå. Fjellhamar startet med det samme laget som slo Åkrene i forrige serierunde.

Roth

19E. Nordermoen Utespillere
28Ø. Opstad 7 Utespillere
38H. Jacobsen 77 Utespillere
Et godt ballspillende Skjetten-lag tar tak i kampen fra start av, og er flinke til å vende spillet. Dette skaper noen farlige 2mot1 situasjoner mot backene til FFK, men vi får justert dette i løpet av omgangen. Skjettens største mulighet i 1. omgangen kommer når kantspilleren alt for enkelt fosser langs dødlinja mot FFK-målet før han leverer til en umarkert spiller inne i feltet. Sløvt av Fjellhamar, og kun en god redning fra Roth hindrer ledelse til Skjetten. En Skjetten-spiller blir også i løpet av omgangen spilt fri til venstre alene med Roth, men er i følge dommeren offsideplassert.
Den første gode muligheten til Fjellhamar får Vetle Smith når en ball blir løftet inn til venstre i 16 meteren. Smith avslutter fra skrått hold på halvspretten, men keeperen får akkurat fingertuppene på den og avverger til corner.
I løpet av omgangen må Lia byttes ut og inn kommer Øyvind Opstad på topp. Smith flyttes ut på kanten. Omgangens kanskje største mulighet får også Opstad når han får vendt opp på 5 meter etter et innkast. Avslutningen går på keeper, og FFK får heller ikke satt returen i mål. Alex Habibi får også en god mulighet på bakre stolpe like før pause, men avslutningen sitter på feilside av nettveggen. Skjetten startet omgangen best, mens Fjellhamar jobbet seg inn i det og avsluttet sterkest.

Skjetten fortsetter 2. omgangen med å være flinke til å vende spillet, men det stopper på den siste 1/3 og virker ikke helt giftig. Litt giftigere er FFK, men det skjer forholdsvis lite inntil det 66 minutt. Etter å ha holdt ballen på motstanderens banehalvdel en stund ender Kim Andre Hunstad opp med ballen ut på høyrekanten. Vetle Smith angriper rommet mellom stopperne til Skjetten, og det er akkurat der ballen havner. Headingen styrer han kontant i målet, og FFK tar ledelsen 0-1.
Etter scoringen blir Skjetten stadig mer ukritiske på hvor mange de slipper opp i angrep. Dette skaper kontringsmuligheter for Fjellhamar. 10 minutter senere dobles ledelsen. Øyvind Opstad mottar ballen ute til venstre, og slår et flott innlegg på bakre stolpe. Der kommer Alex Habibi, som med foten endelig setter sin første seniorscoring for sesongen. 0-2.
Like etter scoringen slår innbytter Henrik Jacobsen et godt innlegg fra samme side, men ingen FFK-spillere er der hvor ballen havner.
Skjetten forsøker å sette inn en offensiv de siste 10 minuttene, men seieren føles aldri truet etter 0-2 scoringen. Roth må riktignok ned på kunstgresset ved en anledning, men FFK styrer inn til seier og tre nye viktige poeng!

I det tøffe lokaloppgjøret på Bjørkelangen slo Aurskog-Høland 2 opprykksrival Aurskog/Finstadbru med 2-1. Ikke fullt så gledelig var en særdeles uheldig episode som skjedde under kampen. Vi ønsker Marius Kolstad på AHFK god bedring og snarlig retur på fotballbanen.

Neste kamp for Fjellhamar spilles neste onsdag på Fjellhamar stadion mot tabelljumbo Nannestad. Onsdag 11.5.2016 kl 20:30 på Fjellhamar stadion.