KS1: Årets første seier!

(Stoppen 0-3 Fjellhamar) Etter en del motgang og marginer imot så var det en gjeng jenter som ville vise seg frem. Riktignok satt forfallene til denne kampen løst, så vi dro nedover med kun 14 jenter, men de som dro er gode nok. Det ble en jevn kamp, men vi var solide defensivt og hissig offensivt. Det utgjorde forskjellen i dag.

LAGET: (4–3–3)

Cathrin Gulbrandsen

Mathilde Pedersen – Rebecca Ruud – Gunveig Eggen – Karina Amlie

Sandra Didriksen – Mari Haug – Tuva Isebakke

Elin N Østnes – Maia R Peckel – Kine Fløtre

Benyttede reserver: Cathrine Sæther og Marthe Berg.

REFERAT:

KAMPFAKTA:45 min – 0-1 Maia R Peckel (Tuva Isebakke)
74 min – Bytte – Gunveig Eggen – Ut – Marthe Berg – Inn
77 min – Bytte – Kine Fløtre – Ut – Cathrine Sæther – Inn
81 min – 0-2 Elin N Østnes (Sandra Didriksen)
89 min – 0-3 Mari C Haug (Ass: Ingen)Gule Kort:
FFK – Ingen, Stoppen SK – Ingen

Endelig så satt seieren. Dette var vår 5 kamp og 4 bortekamp. Vi har hengt bra med mot gode lag som Lyn 2 og Sarpsborg. Lyn 2 avgjør kampen i det 89 minutt. Ser vi bort fra 4 personlige feil mot Sarpsborg så er ikke resultatet så ille. Det som er verre er at vi kun får 1 poeng mot Skedsmo og 0 poeng mot Ørn/Horten. Men nå har jentene brukt 4 kamper på å ta nivået.

Det var ingen strålende kamp spillemessig i dag heller. Men derimot innsatsen og viljen til å vinne var der i dag. Faktisk i 90 minutter. Vi faller ikke bakover, vi klarer å stå opp hele kampen igjennom. For at vi skal holde oss i 2 divisjon så var denne kampen viktig. Vi håper å gjenskape innsatsen og viljen i kampen til fredag mot Kongsvinger 2.

1 omgangen i dag så syntes vi at vi var det førende laget med de fleste sjansene. Men ballen ville ikke inn. Men i det 45 min blir Maia spilt igjennom av Tuva. Kommer alene med keeper og skyter rundt henne. Keeper er borte i ballen og ballen bruker faktisk litt tid over streken. Det var lange 2 sekunder. Men vi går til pause med fortjent 1-0 ledelse.

1 omgangen hadde vi full kontroll defensivt. Stoppen får en stor sjanse og en mindre sjanse. Men der er vi gode og løser opp. Offensivt har Elin og Maia flere sjanser.

I pausen må vi justere litt på avstandene mellom vår sentrallinje og når og hvordan vi presser. Slik at vi får stoppet deres ballfordeler. Blir enige om å prøve å vende spillet mer og tørre å holde i ballen. Den må ikke gå på en touch hele tiden. Samt at vi snakker om at de antagelig vil spille litt mer direkte i lengderetningen og true vårt bakrom.

2 omgangen er mye mer åpen og til begynne med setter Stoppen oss under press. De får noen gode sjanser. Men som regel avslutter de på avstand eller trangt. Som gjør at vår keeper ikke har de største vanskelighetene.

Kine Fløtre hos oss får en stor sjanse etter 60 min. Kommer skrått alene med keeper, skyter godt men Stoppen SK sin målvakt gjør en kjemperedning.

Kampen står og vipper. Men føler at vi er det bedre laget. Vi har nå også begynt å svare på det fysiske som venter oss i 2 divisjon. Det er tøffere dueller og jentene har virkelig svart på dette. I det 74 og 77 minuttene gjør vi to spillerbytter. Får på litt friske ben.

Etter 81 minutter spiller Sandra Didriksen igjennom Elin N Østnes. Hun utfordrer en forsvarspiller og drar av henne og kommer alene med keeper. Knallhardt setter hun ballen opp i venstre hjørne.

Stoppen SK får en sjanse direkte. Men vi avverger. I det 89 minutt angriper vi helhjertet med flere folk. Vi skyter men blir blokkert. Da tar Mari C Haug frem “slegga” og skyter fra 25 meter. Stolpe inn og kampen er punktert.

Vi vinner 3-0, kanskje litt mye i forhold til sjansene. Men uansett vi står kampen helt ut og vinner fortjent. Dette er noe vi har vist hele våren at vi står kampene godt. Unntatt Ørn/Horten. Samt vi har snakket om å tørre å skyte. Til og med bruke venstre foten. 🙂

Etter samtaler internt i trener teamet så har vi besluttet å ikke fremme enkelt individet, så vi kommer ikke til å kåre banens beste. I dag så hadde ikke det vært riktig heller, da alle sammen virkelig jobber sammen.

Mvh Trenerne

Warning: Attempt to read property "post_status" on null in /customers/e/d/2/fjellhamarfk.no/httpd.www/wp-content/plugins/sportspress/includes/class-sp-event.php on line 16