MS1: Poengdeling mot AHFK

Aurskog-Høland kom til Fjellhamar stadion med bøttevis av selvtillit som serieleder og 3 seire av 3 mulige. Fjellhamar på sin side stod med bare 1 poeng før kampen, og lå sist.

De første minuttene av kampen vitnet om hvordan kampbildet ville bli. AHFK satte press på Fjellhamar, men det var hjemmelaget som tok ledelsen. Thierry DjeDje drar seg fri på 35 meter, hvor han slår en godt vektet gjennombruddsball mot Lars Kvamme. Ballen skaper kommunikasjonsproblemer mellom forsvaret og keeperen til AHFK, og Kvamme header ballen sikkert over keeper og i mål. 1-0.

AHFK er det førende laget, men forsvaret til FFK har stort sett brukbar kontroll. Halfdan Roth må likevel dra frem en kjemperedning etter et innlegg.
FFK har også sine visitter i AHFKs 16 meter, blant annet blir et skudd fra PC Ness blokkert etter corner.

Pauseresultat 1-0.

Andreomgang starter som første avslutter. AHFK er det førende laget, men slår mye lange baller som FFKs forsvarsfirer har brukbar kontroll på. Etterhvert som AHFK flytter laget høyere i banen blir det også større rom for FFK å kontre i, uten at AHFKs keeper blir satt på de store prøvelsene. De siste 10 minuttene av kampen er preget av mange balltap for FFKs del, og AHFK får anledning til å slå mange innlegg. Da går det til slutt slik det er nødt til å gå; AHFK får presset ballen i mål i det uret passerer 90 minutter.

Bortelaget får også en mulighet like etter utlikningen til å ta med alle tre poengene hjem, men setter ikke ballen i mål.

Bittert for Fjellhamar som leder nesten hele kampen, men når det er sagt fortjente AHFK scoringen basert på kampbildet.

Roth

Ness – Hunstad – Ericsson – Borge