MS1: Nedsablet svakt Åkrene

(Fjellhamar 6-0 Åkrene) Åkrene gjestet det nye kunstgresset på Fjellhamar stadion onsdag kveld. Det ble en aldri en spennende kamp, og gjestene kan være fornøyd med at de dro hjem med “kun” seks baklengsmål i bagasjen.

akrenelogoLaget (4-3-3):

19E. Nordermoen Utespillere
38H. Jacobsen Utespillere
1M. Hellem Keepere
Fjellhamar styrte kampen fra start til slutt, og Halfdan Roth i FFK-målet sin eneste oppgave var å sweepe Åkrenes ufarlige bakromsballer. Det er unødvendig å referere fra alle sjansene i denne kampen, så vi nøyer oss med å skildre målene:

10 min: Tom Andre Lia slår en corner fra venstre som Anders Risan header i tverrliggeren. Etter noe klabb og babb sender Vetle Smith FFK i ledelsen med et skudd nede i det venstre hjørnet.

13 min: Keeper Roth fanger ballen, og finner Vetle Smith med en utsøkt pasning på venstresiden midt på banen. Smith tar med seg ballen inn i banen og skyter over keeper og i mål fra om lag 20 meter.

15 min: Simen Stensøe spilles fri av Tom A. Lia like utenfor 16 meter. Stensøe skyter fra 16 meter, keeper får en fot på ballen, men det er ikke nok til avverge scoring.

Flere store sjanser følger, og dommeren annulerer på uforståelig vis en scoring fra Petter Larsen like før pause, men resultatet står seg til pause.

Halvveis i omgangen byttet Sondre Smith inn for Vetle Smith.

Andreomgangen fortsetter litt i samme sporet som førsteomgangen avsluttet. Åkrene ligger omtrent med hele laget innenfor egen 16, og det er konstant trykk på gjestenes mål. 4-0 scoringen kommer likevel ikke før et kvarter før slutt. Daniel Os og Espen Nordermoen får 30 minutter for Petter Larsen og Bendik Onsum. Henrik Jacobsen får 25 minutter for Lars Nørbech. Vetle Smith og Lars Hernholm kommer inn siste 20 for Simen Stensøe og William Berg, Per M. Pettersen får 15 minutter for Kim Hunstad og Magnus Hellem får siste 5 for Halfdan Roth.

76 min: Fjellhamar og Tom Andre Lia presser frem en feil i Åkrene-forsvaret. Lia snapper ballen og spiller Vetle Smith alene med keeper. Smith avslutter mellom beina på keeper.

83 min: V. Smith spilles fri i mellomrommet, og finner Sondre Smith med en stikker mellom stopper og back på høyresiden. Yngste Smith avslutter sikkert til side for keeper.

88 min: Tom Andre Lia slår en lav corner som Henrik Jacobsen setter i mål fra 6-7 meter. Vanskelig å definere avslutningsteknikken som ble brukt her, men ballen sniker seg inn nede til høyre.

Med dette tar FFK tilbake ledelsen i 5. divisjon fra Sørumsand som ligger to poeng bak.

Neste kamp for herrene våre er neste onsdag mot Skjetten 2. Kampen spilles hjemme på Fjellhamar stadion med kampstart 20:45!