To lag – To opprykksfinaler!

Herrelaget har etter flere tunge sesonger fått en fantastisk opptur dette året. Laget har vunnet både 5. og 9. divisjon, og til uka er det duket for opprykksfinaler til henholdsvis 4. og 8. divisjon.

opprykk

Opprykkskampene er et resultat av omleggingen av seriesystemet, som gjør at alle serievinnerne fra 5. divisjon og ned nå får mulighet til å spille kvalifisering mot det dårligst plasserte laget i divisjonen over som ikke rykket direkte ned. Tidligere år ville vi allerede vært klare for opprykk med begge lag, da to lag har rykket opp hver sesong.

Men herrelaget er nå fornøyde med muligheten til å spille om opprykket på to arenaer, og skal gi alt for å få til nettopp det.

Den første kampen spilles mandag 31. oktober mot Hvam som havnet på 5. plass i 8. divisjon. Hvam var faktisk ikke mange poengene bak Kløfta 2 som vant avdelingen, og som dermed spiller om opprykk til 7. divisjon.

Rekruttlaget vårt har hatt en variabel sesong, men har hele tiden kjempet i toppen av tabellen. Ved halvspilt sesong ble tabellen splittet, og de seks beste lagene møttes en gang til. Det så ikke ut til at FFK 2 skulle vinne denne serien, men en rekke gunstige resultater for vår del gjorde at 10 poeng var nok. I siste serierunde lå laget under 1-0 borte mot Hauerseter som med uavgjort ville ha sikret opprykket. To sene scoringer av FFK og uavgjort mellom Skjetten og Skogbygda sikret opprykkskampen!

Kampen spilles på Hvam kunstgress kl. 19:00.

Opprykkskampen til 4. divisjon spilles onsdag 2. november, og her er det Fet som står på motsatt banehalvdel. Fet var et av mange lag i 4. divisjon som kjempet mot nedrykk frem til siste serierunde var ferdigspilt. Uavgjort mot Raumnes & Årnes i siste serierunde holdt altså til kvalikkamp, med tap ville de ha rykket ned, og med seier ville de vært på trygg grunn. Små marginer!

Fjellhamar har hele denne sesongen fremstått solide, og har ligget på topp hele høstsesongen. Nøkkelkampen borte mot Aurskog/Finstadbru som FFK vant 2-1 gjorde at kun Sørumsand hang med til de siste rundene. Sørumsand gikk så på en smell hjemme mot Leirsund, og FFK sikret dermed seieren i 5. divisjon etter å ha vunnet borte mot Skedsmo 3 i nest siste serierunde. Årets siste seriekamp endte med tap mot Flisbyen, dette var kun årets andre tap for A-laget.

Nå venter Fet til opprykksduell, laget som rykket ned fra 3. divisjon samtidig som FFK i 2014.

Kampen spilles på Fedrelandet kunstgress kl 20:00.