MS1: 6 nye poeng

Herrelaget har spilt to kamper siden sist oppdatering her på sidene. Forrige onsdag ble svake Fet 2 knust 6-0, før Ull/Kisa 3 mandag ble slått 3-2 i en mer spennende kamp på Jessheim.

(Fjellhamar 6-0 Fet 2)
Fet 2 stilte et lag bestående av spillere som var godt over toppen og gutter som knapt var konfirmert. Fjellhamar styrte (som seg hør og bør) denne kampen fra start til slutt. Tom Andre Lia åpnet målkontoen denne kvelden med en kanon fra hjørnet av 16 meteren som Fet-keeperen tilsynelatende var sjanseløs på. Da var det spilt 9 minutter, og de resterende målene fordelte seg utover resten av kampen.
*2-0 Lars Nørbech etter corner
*3-0 Kim Hunstad på straffespark
*4-0 Petter Larsen etter innlegg fra høyre
*5-0 Lars Nørbech
*6-0 Erik Johannessen etter innlegg fra venstre

Vi må også nevne Tor Erik Rydning sitt forsøk på indirekte frispark fra 5 meter som havnet omtrent på Hanaborg stasjon. Dette kvalifiserte til 50,- bot.

(Ull/Kisa 3 2-3 Fjellhamar)
Ull/Kisa 3 skulle vise seg å bli en vanskeligere nøtt å knekke. Laget består av mange rutinerte fotballspillere med erfaring fra langt høyere nivå. Ull/Kisa kom også best i gang, og etter sitat fra FFK-keeper Halfdan Roth kunne gultrøyene ha tatt ledelsen både en og to ganger i løpet av de første minuttene av kampen. FFK og Roth får heldigvis avverget, og det er FFK som tar ledelsen ved Lars Nørbech. Petter Larsen løfter over forsvarslinja til Ull/Kisa hvor Nørbech lurer ballen videre forbi Kisa-keeperen i det lengste hjørnet. Fjellhamar har etter dette stort sett initiativet i kampen, men resulatet står seg til pause.

FFK åpner andre omgangen bra, og stresser Ull/Kisa til å gjøre feil. Dette resulterer i at Vetle Smith mottar ballen i mellomrommet, før han finner Nørbech ute til høyre. Nørbech utfordrer en mann før han nok en gang plasserer ballen i det lengste hjørnet. Flere trodde kanskje at FFK skulle ri det inn med en 2-0 ledelse, men Ull/Kisa reduserer til 1-2 etter et innlegg fra høyre som de får satt hodet på. Fjellhamar får likevel roet nervene igjen når Espen Nordermoen finner Erik Johannessen i bakrom. Johannessen er sterk og vinner duellen med keeperen som kommer ut, og har en enkel jobb med å plassere ballen i mål. Ull/Kisa reduserer nok en gang, men Fjellhamar tar heldigvis med seg alle tre poengene hjem, etter ikke en alt for overbevisende affære i Jessheim idrettspark.

Neste kamp er allerede på fredag, hjemme på Fjellhamar stadion mot Skedsmo 3. Velkommen! Kampstart 18:30

FFK – FET 2                     ULL/KISA 3 – FFK

Fjellhamar FK MS1