Mørk og dyster forestilling fra FFK

SVART SOM NATTA: Identiteten til disse spillerne skånes fra å havne i offentligheten: Illustrasjonsfoto: Synne Kringsjaa

Bekmørkt. Helsvart. Uten lyspunkter. Det er betegnelser som passer den siste kampen til Fjellhamars a-lag i 4.-divisjon.

Sørumsand – Fjellhamar 6-0 (1-0)

Bortekampen mot Sørumsand, et annet av lagene som har vært plassert rundt midten av tabellen i høst, begynte ikke spesielt lovende. Og situasjonen ble definitivt ikke bedre da lagene hadde bytta side på stillinga 1-0 til vertene.

Fra å henge greit med i den første omgangen, men uten å framstå som en stor trussel mot mål, gikk et svartkledd Fjellhamar over til å levere en innsats som var sesongens soleklert verste.

Enda verre enn det svake angrepsspillet i kampen var måten FFK forsvarte seg på. Fem mål til kom imot, fire av dem i løpet av en periode på åtte minutter fra 57. til 65. spilleminutt.

En frisparkscoring med ti miuntter igjen å spille gjorde at antallet baklengsmål endte på et halvt dusin.

Det elendige resultatat i mandagens kamp betyr at Fjellhamar nå må ha minst ett poeng i neste kamp for å ikke havne helt nede i nedrykksstrida.

A-laget spiller da mot det sedvanlige høstformlaget Fet, som ligger fire poeng bak, men vant mot Skedsmo sist. De fikk dermed en liten luke ned til Eidsvold Turn 2 som ligger nest sist på nedrykksplass.

Med fire serierunder igjen å spille er det sju poeng ned fra FFKs tiendeplass til Turn 2 på 13.-plassen. Foruten hjemmekamper mot Fet og Rælingen, skal Fjellhamar også spille borte mot Eidsvold IF og Kløfta før sesongslutt.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad – Håkon Maric Solberg, Bendik Onsum, Anders Risan, Markus Berntsen – Daniel Holt (Markus N. Berntsen fra 62. min.), Nicolas Navarrete (Sander Kvalheim fra 46.), Andreas Kvistad – Jonas Flood (Henning Kristoffersen fra 62.), Sondre Smith (Holt fra 66.), Even Habberstad (Espen Nordermoen fra 32.).

Neste kamp spilles altså på hjemmebane mot Fet førstkommende mandag 23. september. Avspark på Fjellhamar er klokka 18.15.