Lekestue for Fjellhamar mot Nittedal

Angrepstrio sto for seks mål, men det var på langt nær alt.

KAMERAMANN I TÅKA: Fotografen mista fullstendig fokus etter kampslutt og beklager det inntrufne til de involverte og sponsorer. Bildet viser faktisk Markus Berntsen, Lars Nørbech og Henrik Jacobsen.

Fjellhamar -Nittedal 9-0 (5-0)

Flyten i spillet har mangla en god stund for FFKs beste karer i 5. divisjon. Onsdagens kamp ble derimot en skikkelig festforestilling der Fjellhamar kjørte over Nittedal i 2 x 45 minutter på stadion.

Hjemmelagets karer lengst framme fikk det til å stemme omtrent fra første spark. Lars Nørbech (tre mål), Henrik Jacobsen (to mål) og Markus Berntsen (ett mål) var involvert i mye sammen med Mats Espeland (to mål) som herja på midten.

Juniorspiller Berntsen (19) har imponert i kampene han har fått for a-laget denne sesongen. Unggutten fikk med seg både scoring og målgivende mot Nittedal som høyreving. I forrige uke spilte allsidige Berntsen, som ikke må forveksles med Markus Nikolay Berntsen (også 19 år), midtstopper for Fjellhamar 2.

A-Teens
Samtidig har en annen av FFKs gode spillere i juniorlader, Henrik Jacobsen (fyller 18 i september), funnet seg skikkelig til rette på venstrevingen i det siste. Han har vært med på a-laget i flere år, men har hovedsaklig spilt back. Jacobsen scora to ganger og var nest sist på Fjellhamars to tidligste mål i kampen.

Ikke fullt så unge Lars Nørbech satte inn både 1-0 og 2-0 før seks minutter var spilt. Han endte på imponerende tre fulltreffere og tre målgivende pasninger onsdag.

– Jeg har ikke kontroll på assist, men det ble i hvert fall tre mål. Det skulle vært ett til, påpeker Nørbech, som ble avblåst for offside da han ble spilt på blank kasse av Jacobsen i andre omgang.

Tvilsom annullering
Der ble FFK og midtspissen sannsynligvis snytt for det som kunne ført til tosifra antall scoringer. Nørbech hadde i tillegg en avslutning i stolpen før sidebyttet, der Jacobsen scora på returen.

Også Mats Espeland ble tomålsscorer på tampen, etter å frustrert Nittedal-spillerne med storpill gjennom hele oppgjøret.

Kaptein Anders Risan scora 3-0 på en corner fra Espeland i første omgang. Dessverre måtte stopperen ut med en skade i tåa tidlig i andre omgang.

Neste kamp for a-laget spilles borte mot Leirsund tirsdag.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad – Lars Hernholm, Per Christian Ness, Anders Risan (Precious Nathaniel fra 56.), Tor Erik Rydning – Espen Nordermoen, Petter Larsen, Mats Espeland (Vetle Smith fra 81.) – Markus Berntsen (Alexander Habibi fra 81.), Lars Nørbech (Kasper Ø. Thorsen fra 74.), Henrik Jacobsen.