Klarte ikke snu det etter dårlig start

TØFF START: Frustrasjonen spredde seg fort i det Fjellhamar fikk to mål mot seg. FOTO: Synne Kringsjaa

A-laget reiste hjem fra bortekamp uten poeng, for fjerde gang på rad.

Av Synne Kringsjaa

Raumnes & Årnes – Fjellhamar 4-3 (2-1)

Fjellhamar dro for å møte Raumnes & Årnes på bortebane søndag 19.mai, og de fikk dessverre en tøff start med to relativt kjappe mål imot.

Det begynte ikke så bra for Fjellhamar da de møtte et tent Raumnes & Årnes-lag, som presset høyt fra start. Og allerede etter 25 minutter sto det 2-0 til hjemmelaget.

Til tross for at dette skapte stor frustrasjon hos Fjellhamar-laget, scoret de kun fire minutter senere. Da en påskrudd Kasper Thorsen klarte å sette ballen i nettet, etter en glimrende assist av Sondre Smith.

Fjellhamar klarte å roe seg litt mer ned og startet å spille ball. Dette lønnet seg da de klarte å sette presse høyt og fikk flere gode sjanser. Dessverre greide man ikke å sette disse i mål. Lagene gikk til pause på stillingen 2-1 til hjemmelaget.

Det gikk ikke mer en ti minutter inn i 2. omgang før Raumnes & Årnes satte sitt tredje mål. Diskusjonen om en offside startet, da Fjellhamar valgte å ikke følge hjemmelagets spiss,  som sto helt alene før han fikk ballen og scoret. Hvorav grunnen var at FFK-spillerne mente hadde satt han i offside lenge før det assisterende innlegget ble slått.

Dommeren blåste allikevel 3-1 til hjemmelaget, da linjedommeren var uenig i denne offsiden.

Spillet fortsatte og Fjellhamar begynte å ta over styringen, de spilte hverandre gode og fortsatte med det høye presset. Dessverre gjorde upresise innlegg fra sidene det vanskelig for Fjellhamar å lage noen ordentlig farlige sjanser foran mål.

Heldigvis fortsatte Fjellhamar å krige på, noe de fikk igjen for. Vetle Smith ble felt innenfor 16-meteren og fikk staffe. Mens Raumnes & Årnes sitt trenerapparat tok seg frustrert til hodet, satte Vetle Smith ballen kaldt i mål, og det sto 3-2 på tavlen.

BESTEMT: Vetle Smith satte straffen i det motsatte hjørnet for keeper til 3-2. Foto: Synne Kringsjaa

Fjellhamar skjønte at dette var en kamp de kunne hente poeng i, og forsatte å spille ball. Innleggene fortsatte å komme, men det var allikevel ingen av de som resulterte i mål.

Raumnes & Årnes snappet plutselig opp ballen på midten, og la så et innlegg som ikke var altfor farlig på Fjellhamar sin 16-meter. Dessverre førte en litt for dårlig klarering til en skummel situasjon, og en våken Årnes-spiss var først på ballen da den traff bakken igjen. Ballen gikk da i Fjellhamar sitt nett, og med stillingen 4-2 lå Fjellhamar igjen to mål bak.

Heldigvis satte Anders Mølster inn en scoring for Fjellhamar på en corner i 80. spilleminutt. Dette gjorde «snu-viljen» til Fjellhamar litt sterkere.

Dessverre kjente de på tidspresset, og det gode spillet de hadde gjennom hele kampen begynte å bli byttet ut med langballer. Noe det ikke virket som alle på laget fikk med seg, og spillerne klarte ikke posisjonere seg riktig.

HØYT PRESS: En av Fjellhamars mange sjanser. Foto: Synne Kringsjaa

Mot slutten nærmet FFK seg noen sjanser, men ingenting veldig farlig. Kampen endte dessverre i 4-3 til Raumnes & Årnes. Fjellhamar klarte ikke snu kampen og fikk ikke med seg poeng videre.

Fjellhamars lag: Magnus Hellem – Simen Stensøe (Vetle Dahl fra 46.min.), Trym Halvorsen, Anders Risan (Håkon M. Solberg fra 14.), Markus Berntsen – Daniel Holt, Sander Kvalheim, Jonas Flood – Sondre Smith, Kasper Thorsen (Anders Mølster fra 46.), Vetle Smith (Henning Kristoffersen fra 76.).