Gothia Cup 2016

Fjellhamar deltar med to lag i årets Gothia Cup som arrangeres fra 17. – 23. juli på baner rundt omkring i Gøteborg. Lagene får bryne seg på både nordisk og noe mer eksotisk motstand.

Gothia

Vi har dette året lag påmeldt i klassene i B18 (Gutter 18 år/f.1998 eller senere) og B14 (Gutter 14 år f.2002 eller senere). Lagene har mulighet til å benytte to spillere som er inntil ett år eldre.

Begge lag har fått alle sine kamper i gruppespillet på nordsiden av Göta älv, noe som forenkler logistikken for tilreisende Fjellhamar-supportere.

Gutter 18 har kommet i pulje 17 med følgende lag:

IK Sturehov – Svensk lag fra byen Örebro midt i Sverige på Stockholms breddegrader. Laget spiller i en lokal serie kalt Herrjunior U19 med lag som holder til i nærheten av byene Örebro og Västerås. Her ligger de plassert som nummer tre på tabellen bak Skiljebo SK og Västerås IK.

Sangre Chilena FC – Chilensk lag fra hovedstaden Santiago. Laget synes etter noe research å være en samling av Chilenske spillere født over hele verden som er hentet inn for å spille for dette laget. Derav navnet Sangre Chilena som betyr “Chilensk blod”.

Real Football Academy – Indisk lag fra hovedstaden New Dehli. Laget virker å være akademiet til et av landets toppserieklubber. Laget er på en sommerturné der de i tillegg til Gothia Cup også skal delta i Dana Cup. I juni deltok de i Costa Girona Cup i Spania, i gruppe med blant annet Villareal sitt juniorlag ble det ingen poeng til laget fra India.

Gutter 14 har kommet i pulje 38 med følgende lag:

Ljusdals IF – Svensk lag fra tettstedet Ljusdal vest i landet på samme breddegrader som Otta i Norge. De spiller i en lokal serie i Hälsingland fotballkrets hvor de etter halvspilt sesong ligger på 5. plass av 7 lag.

Södra Sandby/Gof IF – Et samarbeidslag fra tettstedet Södra Sandby og omegn i Skåne, sør i Sverige. Gof IF står for “Gårdstånga & Flyinge IF”. Laget havnet på 3. plass av 7 lag etter vårsesongen i det som blir kalt “Kompisligaen”.

Leiknir – Islandsk lag fra hovedstaden Reykjavik. Herrelaget spiller i Islands toppdivisjon. Vanskelig å finne noe mer informasjon om dette laget.