Første poengtap for året: – Vi skal ikke grave oss ned for dette

Fjellhamar har ikke lenger vunnet alle kampene, men henger ikke med hodet.

BARE NESTEN FULL POENGPOTT: Fjellhamar og trener Robert Rognerud. Bildet er fra en tidligere anledning.

Gjerdrum – Fjellhamar 2-2 (0-1)

Bortekampen mot Gjerdrum endte dessverre for Fjellhamar med årets første poengtap i 5.-divisjon.

FFK gikk opp i en tomålseldelse da den andre omgangen var nesten halvspilt. Innbytter Sondre Smith sto for den scoringen, i sin første kamp tilbake på laget, mens toppscorer Kasper Thorsen sendte FFK foran på en corner før pausen.

Det viste seg å ikke holde til seier. Gjerdrum scora to ganger etter vannpausen som ble holdt midtveis i kampens siste halvdel. Vertene fikk ny gnist etter det første målet sitt, og fikk kjempa inn en scoring til med et snaut kvarter igjen, etter et vanskelig tilbakspill skapte trøbbel fra Fjellhamar.

Snytt for kjempesjanse
Marginene gikk ikke FFKs vei denne gangen. Tidlig i andre omgang ble laget snytt for en gedigen sjanse da dommerne dømte offside på en ball som kom fra en Gjerdrum-spiller.

– Det ender 2-2 i en kamp der vi burde å ha scora to-tre mål til før vi setter måla våre. Vi har store muligheter som vi ikke setter. De scorer på sjansene sine, mens vi ikke får like gode uttelling, oppsummerer Fjellhamar-trener Robert Rognerud.

Kampen ble spillt midt på dagen, og som så mange ganger før de siste ukene ble varmen en påkjenning for spillerne på begge lag.

– Gjerdrum kjemper godt og slår oss i en del dueller og andreballer, og det gjør at de får inn to mål til slutt. Spillet vårt er ikke dårlig, og vi skal ikke grave oss ned på grunn av dette. Vi taper ikke, og noen kamper som dette får du alltid i løpet av en sesong, påpeker Rognerud.

Berntsen-ros
Han ga spesielt en tommel for til Markus Nikolay Berntsens innsats på midtbanen. Unggutten la ned utrettelig med jobbing og løp som en helt gjennom samtlig 90 minutter.

Uavgjort ved kampslutt på Rema 1000 Ask kunstgress betyr altså at FFK avga poeng for første gang i 2018. Ni strake kamper ble vunnet fra sesongstarten i tidlig april og fram til andre uka i juni.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad – Per Christian Ness, Trym Halvorsen, Anders Risan, Henrik Jacobsen – Markus N. Berntsen, Simen Stensøe, Mats Espeland – Henning Kristoffersen, Kasper Thorsen, Tom André Lia.
Innbyttere med spilletid: Sondre Smith, Alexander Habibi, Vetle Smith, Andreas Stensøe.

Neste kamp spilles allerede onsdag kveld borte mot Aurskog/Finstadbru på Aursmoen klokka 19.30.

Lagene har spilt mange jevne kamper de siste sesongene, og det er mulig det blir tilfellet igjen. I forrige møte, som var seriepremieren i år, vant FFK imidlertid 6-2. Onsdagens kamp er den siste i 5.-divisjon før sommerferien.