Fjellhamar 2 topper tabellen

Nå venter det toppkamp på Kristi himmelfartsdag.

STILLINGA på tabellen etter fire av 16 runder er spilt i 8. divisjon. (Skjemdump, fotball.no)

En fjerdedel av kampene til 8. divisjon er allerede gjort unna, og Fjellhamar 2 leder både serien og kampen om et nytt opprykk.

Totalt har klubbens rekruttlag sanka ti poeng av tolv mulige så langt.

Det begynte 27. april med en vrien hjemmekamp mot Ull/Kisa 4, et lag som var ett poeng unna opprykk fra divisjonen forrige sesong.

FFK 2 starta dårlig og lå under 0-2 til pause. En bedre andreomgang, og en herlig vilje til å kjempe i sluttminuttene, berga til slutt 3-3 og ett poeng. Rekruttlaget henta seg først inn til 2-2, før Ull/Kisa fikk inn et nytt ledermål like før slutt. Vetle Smith utligna på nytt helt i kampens sluttsekunder.

Uka etter troppa Fjellhamar 2 opp til bortekamp mot Blaker 2, også en av de antatt vanskeligste motstanderne denne sesongen. Gressmatta på Bruvollen minna mest om en potetåker, selv om kinosetene på innbytterbenkene var av god kvalitet.

I en lite velspilt kamp fiksa Alexander Lino, for anledinga lånt inn fra Fjellhamar 3 i 9. divisjon, den eneste scoringa. Seiersmålet til FFK 2 kom med ti minutter igjen av spilletida. Forarbeidet til Markus Nikolay Berntsen holdt også høy klasse.

I tredje serierunde venta Dalen hjemme på Fjellhamar stadion. Det ble gjort en del utskiftninger i laget til denne kampen og spillet satt ikke helt som smurt denne kvelden heller. Men Fjellhamar 2 hadde for det meste god kontroll og vant 4-2.

Den hittil siste kampen ble spilt borte mot Ytre Rælingen 18. mai. Oppgjøret markerte også sesongåpninga for YRILs gressmatte på Åsvang. Den bar veldig preg av de siste dagenes regnskyll og gjorde forholdene tunge for begge mannskap. Uten å spille blendende fotball leda FFK 2 med fire mål etter første omgang.

Flere mål burde absolutt vært putta, men utellinga gikk dessverre fra svak til enda svakere etter sidebyttet. Kampen endte likevel med 1-4 og tre nye poeng til serielederen fra Fjellhamar, som også måtte spille halve andre omgang med ti spillere etter en utvisning.

Kristi Himmelfartsdag venter det toppoppgjør mot Fet 3 hjemme på stadion klokka 13.00. Vi håper mange setter av en del av fridagen og tar turen for å se kampen!

27. april: FJELLHAMAR 2 – ULL / KISA 4  3-3 (0-2)
Mål FFK: Lars Hernholm og Vetle Smith 2.

2. mai: BLAKER 2 – FJELLHAMAR 2  0-1 (0-0)
Mål FFK: Alexander Lino.

11. mai: FJELLHAMAR 2 – DALEN 4-2 (1-0)
Mål FFK: Henning Kristoffersen, Bendik Onsum, Espen Nordermoen, Lars Nørbech.

18. mai: YTRE RÆLINGEN – FJELLHAMAR 2  1-4 (0-4)
Mål FFK: Lars Nørbech, Lars Hernholm, Henning Kristoffersen, Nicolay Berg.
Rødt kort: Lars Hernholm.