– Dette kan vi ikke være bekjent av

TAPTE FØRSTE KAMP: Jonas Flood og Fjellhamar.

Serieåpninga mot Skedsmo endte med en nedtur for Fjellhamar.

Skedsmo – Fjellhamar 4-2 (1-1)

Årets seriepremiere i 4.-divisjon ble en veldig varierende opplevelse for Fjellhamar. Fra en bra gjennomført førsteomgang, gikk FFK over til å gjøre flere enkle feil tidlig etter pausen. Det fikk laget svi for i form av to baklengs på tre minutter.

Sondre Smith scora 1-1-målet for Fjellhamar etter iherdig kjemping på en løs ball i vertenes felt. Da var det spilt 39 minutter i en omgang der FFK var best i starten og slutten, mens Skedsmo hadde en bedre periode i tida i mellom der. Vinden sto rett imot bortelaget i den første halvdelen, der begge lag sleit en del med å tilpasse seg forholdene.

Etter sidebyttet gikk det meste på tverke for Fjellhamar. Andreas Stensøes redusering på corner langt inn i overtida fikk liten betydning.

-Vi gjør to grove feil de første 5-10 minuttene av andre omgang. Så virker det som gutta gir opp. Det kan vi ikke være bekjent av, konstaterer Stian Isetorp etter oppgjøret.

De kraftige vindkastene på Skedsmo stadion ga seg omtrent samtidig som FFK tabba seg ut, og dermed ble ikke det aspektet noen utfordring for laget som var i trygg ledelse. Fra 3-1-scoringa og ut ble det en lang vei tilbake for Fjellhamar, som heller ikke gjorde noe godt forsøk på å starte en opphenting.

-Til neste kamp må vi ta med oss de første 45 minuttene, og spesielt det første kvarteret hvor vi er gode. Vi får også tilbake en del spillere etter skader og karantener, så her må gutta opp i ringa, forstetter FFKs trener.

En annen strek i regninga var at målscorer Smith måtte ut med en lei skulderskade. Det skjedde bare noen få minutter etter at 20-åringen kriga inn 1-1. Angriperen mister trolig mellom seks og tolv uker med fotball etter uhellet.

Fjellhamars lag (4-3-3): Halfdan Roth – Håkon Maric Solberg (Nicolas Navarrete fra 74. min), Trym Halvorsen, Andreas Stensøe, Per Christian Ness – Andreas Kvistad (Simen Stensøe fra 57.), Ardian Gashi (Sander Kvalheim fra 66.), Jonas Flood (Anders Mølster fra 86.) – Sondre Smith (Vetle Smith fra 42.), Kasper Thorsen, Even Habberstad (Sander Nordermoen fra 66.)

Første mulighet til å rette opp inntrykket for a-lagsgutta blir i lokaloppgjøret hjemme mot Lørenskog 2 mandag 1. april klokka 20.15.