– Vi kan gå hele veien uten å avgi poeng

Treneren mener FFK uansett må vise like god disiplin og innsats i ukas andre seriekamp.

ÅTTE PÅ RAD: Fjellhamar-spillerne og trener Stian Isetorp (bak) kan se tilbake på en vår med åtte strake trepoengere i 5.-divisjon.

Fjellhamar – Bjerke 14-1

Onsdagens hjemmekamp mot Bjerke ble den enkleste oppgaven Fjellhamar hatt denne sesongen, og det var aldri den fjerneste tvil om at FFK-gutta kom til å fortsette raden av kamper uten poengtap som denne våren har bydd på.

Hjemmelaget var ikke feilfrie. Men mot en motstander som la ned innsats som ikke står i stil med nivået på divisjonen, ga den varme vårkvelden på stadion en målfest man ikke har sett maken til på Fjellhamar på mange år. I alle fall når vi snakker om seniornivået.

Det endte hele 14-1 til FFK. Målscorerne var Kasper Thorsen (3), Martin Paulsen (3), Markus Nikolay Berntsen (2), Mats Espeland (2), Alexander Habibi (2), Tom André Lia og Henning Kristoffersen. Stillinga til pause var 7-0, og Fjellhamars seks første mål kom i løpet av kampens første 27 minutter.

Scora alle 15

Den bortimot perfekte sesongstarten fortsatte, selv om det i denne kampen ble en scoring imot, passende nok et sjølmål. Baklengsmålet satte en stopper for FFKs og keeper Henrik Bolstads mer enn fire kamper lange rekke uten innslupne baller i eget nett.

FFKs lag mot Bjerke (4-3-3): Henrik Bolstad – Per Christian Ness, Trym Halvorsen , Anders Risan, Markus Berntsen – Markus N. Berntsen, Simen Stensøe, Mats Espeland – Christoffer Nilsen, Kasper Thorsen, Tom André Lia.
Innbyttere: Martin Paulsen, Henrik Jacobsen, Alexander Habibi, Henning Kristoffersen, Brage Rist, Andreas Stensøe.

Spørsmålet nå er hvor langt ut i sesongen Fjellhamar kan forstsette å vinne alle seriekamper.

– Vi kan gå hele veien uten å avgi poeng. Vi har vært heldige med skader foreløpig, og har god bredde i stallen, mener FFK-trener Stian Isetorp.

Andre kamp på tre dager

Allerede fredag kveld starter niende serierunde, der FFK reiser til Leirsund i et realt topp-mot-bunn-oppgjør. Men det ligger mer mellom kortene enn bare det aspektet i en kamp som innleder breddefotballens helg i 5.-divisjon.

– Vi må være proffe nok til at kampen avgjøres på ferdigheter. Det vil si at vi må matche dem på disiplin, trøkk og innsats, påpeker Isetorp.

– Vi sendte jo brev på tre spillere der før sesongen, og henta en av dem, så dette blir ekstra prestisje. Samtidig har Leirsund mange gode enkeltspillere, og det vil nok løsne for dem veldig snart. Men forhåpentligvis ikke i kveld, tilføyer Fjellhamar-treneren.

Martin Paulsen, som bytta klubb fra Leirsund til FFK i vinter, starter kampen i angrepet til bortelaget. Han kommer inn som eneste endring i startelleveren fra Bjerke-kampen på onsdag.