Tredje seier på rappen for Fjellhamar

Fullførte hard uke med med å avgjøre testkamp tidlig.

Fjellhamar – Fortuna Oslo 3-1:

En tettpakka treningsuke for A-laget ble avslutta med treningskamp mot 4. divisjonslaget Fortuna Oslo i LSK-hallen søndag.

Den kampen endte med 3-1 til Fjellhamar, etter en frisk åpning på oppgjøret.

Det var bare spilt 17 minutter av kampen da de rødhvite leda 3-0. Jonas Flood sto for ledermålet allerede etter fire minutters spill, før Vegard Aaserud og Vetle Smith økte med to nye fulltreffere.

– I første omgang omgang klarer vi og orker vi å spille vårt spill. Vi ligger godt og kompakt og er presise fremover. Jeg tror alle måla våre er etter innlegg, så vi fyller bra på i boksen. Vi er også farlige på overganger, nesten hver gang, beskriver Daniel Os.

Poteten Os var for anledninga plassert på venstrebacken. Han måtte dessverre ut med skade omtrent ti minutter etter sidebyttet. Heldigvis var det bare snakk om en liten lårhøne. Os antar at han er tilbake på trening allerede torsdag.

Seieren over Fortuna Oslo kom etter en intens uke med mange økter. Den ble i år lagt inn som en slags erstatning for treningsleiren i sydligere strøk, som ikke lot seg gjennomføre denne vinteren. Uka ble fullført med en helg med flere treninger i LSK-hallen, og altså en treningskamp som avrunding.

Motstanden Fjellhamar fikk i denne kampen var heller ikke av det beste slaget, sammenligna med hva A-laget har møtt tidligere i vinter. Fortuna Oslo reduserte én gang drøyt midtveis i andre omgang, men kom seg ikke nærmere.

– De var dårlig bakover, men mange gode ballspillere. De triller mye ball uten å få til noe særlig.

Vi faller sammen i andre omgang. Det virka som om folk var slitne etter mange treninger på kort tid, oppsummerer Os.

Fjellhamars lag: Henrik Bolstad (Magnus Hellem) – Petter Larsen , PC Ness, Anders Risan (Samuel Lindberg), Daniel Os (Lars Hernholm) – Tom André Lia, Simen Stensøe (Markus N. Berntsen), Kim-Andre Hunstad, Vegard Aaserud (Espen Nordermoen), Jonas Flood – Vetle Smith