KS1: Tap 1-3 borte mot Lyn 2

Årets 2 kamp for sesongen. Denne viste vi skulle bli tøff, vi møter et meget spillende lag med meget god struktur og plan i spillet. Selv blir vi løpende veldig mye i mellom og stoler ikke på egne ferdigheter offensivt. Men det tar seg opp utover i kampen.

LAGET:

Cathrin Gulbrandsen

Elena Bognar – Rebecca Ruud – Marthe Berg – Mathilde Pedersen

Sandra Didriksen – Ida Erlandsen – Mari C Haug

Kine Fløtre

Karina Amlie – Elin Nilsen Østnes

Reserver: Cecilie Hansen, Maylen Bråthen, Cathrine Sæther, Anne Karin Throndsen og Ingrid Nordlund

REFERAT:

KAMPFAKTA:
32 min – 1-0 LYN 2
32 min – Bytte – Ida Erlandsen – ut – Cathrine Sæther – inn
55 min – 2-0 LYN 2
60 min – 2-1 Mari C Haug (Mathilde Pedersen)
77 min – Bytte – Anne Karin Throndsen inn – Elena Bognar ut
83 min – Bytte – Maylen Bråthen inn – Marthe Berg ut
89 min – 3-1 LYN 2

Status før bortekampen mot Lyn 2 var at enda flere meldte forfall grunnet jobb, skole og annet. Så vi måtte nok en gang omrokkere på laget. Mari C Haug stilte opp på kort varsel og spilte en meget god kamp før hun satte retur til Beitostølen og den siste uken på skolebenken.

Det var veldig tydelig at vi møtte et godt Lyn 2 lag. Noe vi var forberedt på. Vi er mer på i denne kampen enn mot Skedsmo. Men det blir en stillingskrig, vi blir løpende mye i mellom og Lyn 2 har ballen 70% av tiden. Men skaper ikke all verden i 1 omgang. Men de skaper mer enn oss. Kine Fløtre har blant annet en god sjanse i det 9 minutt, men det blir for skrå vinkel.
Etter 32 min sprekker det i bakre firer. Spissen deres vipper bort vår midtstopper og 2 forsvareren våres er for langt unna, de kommer alene med keeper og scorer.
Samtidig så får Ida Erlandsen en kjenning med strekk i lysken og med våres skadeliste tar vi ingen sjanser og bytter henne ut. Cathrine Sæther tar plass på topp, mens Karina Amlie tar plassen på offensiv midtbane. Kine Fløtre flyttes ned på indreløper plassen.

Vi går til pause på 0-1. Vi er fornøyd med innsatsen, men ikke med hvordan vi håndterer ballen. Vi må tørre å holde på ballen offensivt. Tørre å prøve. Vi blir enige om å presse noe høyere, tørre å spille ball innad i laget og true mer.
Noe vi også gjør når kampen blåses i gang igjen. Vi står noe høyere. Vi presser noe mer enn hva vi klarte i 1 omgang. Men etter 55 minutter så er vi i ubalanse og deres spiss vender bort vår midtstopper og kommer alene med keeper. 2-0.
5 minutter senere så får vi corner så er Mari C Haug først på den og stillingen er 1-2.

Halvveis ut i omgangen legger vi om til 4-3-3 og tør å flytte folk enda høyere. Vi lykkes delvis med dette. I form av at vi er mer med i kampen. Vi ble enige i pausen at vi skulle forsøke. Og hvis det var mulighet for poeng mot slutten skulle vi bli litt mer ekstrem.
Etter 75 minutter får Lyn 2 straffe. Denne redder Cathrin mesterlig. Like etterpå kommer de alene med keeper og skyter i stolpen. Vi ser vi blir mer sårbare når vi presser ukritisk. Men det skal sies at Lyn 2 var bedre enn oss i dag.

Siste 7 minuttene så legger vi om til 3-3-4 og vi får et par halvveis sjanser, som vi skulle ha utnyttet bedre. Men istedenfor blir vi kontret på. Det blir et frispark som settes direkte i mål fra meget skrå vinkel. Punktum finale. Vi taper 1-3, men vi forsøkte og for oss så var denne kampen et par knepp opp alikevel.

Neste kamp er hjemme 24 april mot Ørn Horten. Her har vi flere jenter tilbake i Gunveig, Tuva og Malin. Ekstra gledelig at Anne Karin Throndsen nå nærmer seg.

Dagens FFK Kvinner: Mari C Haug og Kine Fløtre.

Mvh Trenerne