KS: Fullt fortjent borteseier

(Elverum 0-1 Fjellhamar FK) 13 jenter reiser til kamp. Mange jenter som sliter med sykdom og skader. Derav så øyner det seg en sjanse for de andre jentene. Men siden det er kun 1 mnd til seriestart så hadde det vært en fordel å få spilt inn en start 11’er. På den annen side så viser andre seg frem og gjør laguttaket vanskelig.

Vi starter som vi avsluttet mot Brumunddal i 4-3-1-2. Fortsatt en del å gå på iforhold til ønsket spillestil, men nå har vi de siste to ukene hatt fokus på defensiv organsiering og det så vi i dag. Angrepsspillet blir lidende, men vi har kontroll bakover og ekstra gledelig at vi holder nullen.

Cathrin Guldbrandsen

Malin Hjørungdal – Gunveig Eggen – Marthe Berg – Karina Amlie

Ida Erlandsen – Sandra Didriksen – Tuva Isebakke (C)

Kine Fløtre

Elin N Østnes – Mathilde Pedersen

Res: Ingrid Nordlund og Maylen Bråthen

Kampfakta:
Sjansestatistikken:
7 – 3 til FFK.
(2 – 2 etter først omgang)51 min 0-1 Kine Fløtre (Elin N Østnes)57 min Bytte Kine Fløtre – Maylen Bråthen

61 min Bytte Gunveig Eggen – Ingrid Nordlund

Oppsummering

Dagens ord var: Samhandling.

Siste 14 dagene har fokuset vårt vært defensiv samhandling. Det bærer kampen litt preg av.

Men fra i morgen og frem til seriestart skal vi jobbe med offensiv samhandling og spillmønstre. Samt noen dødballøkter. Da skal vi begynne å nærme oss hvordan vi vil fremstå. Igjen så stiller vi med en ny forsvarsfirer. De som kommer inn i dag gjør en god jobb og viser seg frem. Karina A fikk en litt friere rolle for å være offensiv og snappe ball. Litt mye rom bak henne, men samtidig så er hun veldig god offensivt.

Kampen starter jevnt før Elverum tar over de første 15 minuttene. Vi spiller ballen altfor mye bakover og så går det ikke fort nok til at vi får de rommene vi ønsker. Vi sliter rett og slett med å komme oss ut av egen forsvarssone. Etter en periode tar vi over og er det dominerende laget. Når vi teller målsjanser så snakker vi om opplagte scoringssjanser. Både Elverum og FFK hadde flere nesten sjanser, men vi teller kun de opplagte. 1 omgangs største sjanse er når Mathilde Pedersen kommer alene med keeper. Runder keeper og skal sette ballen i mål, så kommer det en Elverum dame skliende inn fra høyre og redder ballen på streken.

I inngangen til 2 omgang så gjør vi noen korrigeringer på bevegelsemønstre på spissparet Elin og Mathilde. Noe spesielt Elin responderer meget bra på. Gang på gang så kommer hun frem og får satt opp medspillerne sine. Vi korrigerte noe på indreløper bevegelsene og fikk god uttelling på det.

Sandra Didriksen tar utfordringen på strak arm og blir kåret til BB i dag. Bånnsolid anker i dag. Gode pasninger, ligger flott i posisjon og utover i kampen så ser man vinnerviljen. Marthe Berg viser også fremgangen hun har hatt på treningene i det siste.

Etter 51 min kommer Elin rundt på kanten og legger 45 inn til Kine Fløtre som står alene med keeper og enkelt plasserer ballen i mål fra 5 meter.

Gjør to bytter i dag etter ca 15 min. Da begge har småkjenning med skader. De som kommer inn viser at det ikke blir enkelt å ta ut laget fremover. Maylen og Ingrid spiller bra og setter sitt preg på kampen.

I kampen siste spilleminutt så får Elverum et frispark på 18 meter. Denne går rett i tverliggeren og kampen blåses av. 2 omgangen i sin helhet så er vi det dominerende laget og burde rett og slett vunnet mer. Men vi tar med oss nok en sier. 3 av 4 kamper i vinter er vunnet.

Nå venter det neste lørdag en uke i Santa Susanna, Barcelona. Hvor vi skal møte Hødd og Tertnes. Nye bekjentskaper og utfordringer.

Børre Hansen