Fortsatt full poengpott: – Vi har flere hakk å gå på

A-laget ga publikum en ny målfest. Etterpå tok spillerne sjølkritikk.

I MÅLFORM: Martin Pausen (i midten). Bildet er fra en tidligere kamp.

Fjellhamar – Gjelleråsen 2  6-3 (3-2)

Mange mål har vært en fellesnevner for alle kampene til FFK så langt i 5.-divisjon. Det fortsatte på den måten også mot Gjelleråsen 2 denne uka.

Toppscorer Kasper Thorsen bidro med tre nye scoringer, og spissmakker Martin Paulsen var ikke langt bak med to mål før pausen.

Fjellhamar kom skjeivt ut og lå under da GIF 2 scora på kampens sjanse. En rotete førsteomgang ble likevel fullført med hjemmelaget i ledelsen. Thorsen utligna etter god kjemping på gjestenes halvdel. Deretter tok Paulsen over ansvaret i front.

Først med et smart skudd i lengste hjørne etter at Vegard Aaserud vant ballen høyt i banen. Så med en tunnel på keeperen etter framspill fra Vetle Smith.

Gjelleråsen reduserte da det var FFK som ikke fikk klarert utenfor egen 16-meter. Etter sidebyttet malte Fjellhamar på videre og sikra seg den tredje seieren av like mange mulige, med tre scoringer til.

– Jeg synes kombinasjonene offensivt bare blir bedre og bedre for hver kamp. Synes ikke det flyter helt enda. Men vi har mye fart og innsats på topp, og da får man mye scoringer ut av det. Men vi har flere hakk og gå på offensivt, og det skal flere lag få merke på utover sesongen, sier Paulsen før han legger til:

– Men vi skal jo absolutt ikke klage med 17 mål på tre kamper.

Påstand motbevist

Onde tunger, muligens med røtter i en av spissens tidligere klubber, har i løpet av sesongens første uker påstått at Paulsen kom til å score maksimalt tre ganger i ny klubb. Etter tre seriekamper har han allerede satt inn fire.

– Hehe. Ja, det er deilig å få svart litt på tiltale. Nå hadde jeg bare tre mål i hele fjor, så jeg tror jeg trengte et lite miljøskifte. Og så skal selvfølgelig Kasper Thorsen ha skryt, vi fungerer veldig bra sammen på topp, påpeker FFK-angriperen.

Målfest igjen, altså. Men det er ikke utelukkende positivt. Rom for forbedringer er det fortsatt. Før neste serierunde mener Paulsen at Fjellhamar bør bli flinkere på flere områder.

– Jeg syntes vi må bli mye flinkere på kommunikasjon og prat, over hele linja. Vi spiller på oss noen farlige brudd som vi er nødt til å luke bort. Og gjenvinningen kan alltids forbedres, poengterer Martin Paulsen.

Rundt og rundt

Den andre omgangen starta med at GIF 2 brant en stor målsjanse allerede etter noen få sekunder. Så tok FFK over showet igjen, anført av Nico Navarrete.

Midtbanemotoren gjorde alt riktig da han først vant ballen, pilte forbi mellom stopperne med ballen i beina og runda keeperen. Sluttproduktet ble at han mista balansen med mindre enn fem meter til målstreken og Gjelleråsen fikk klarert.

Like etterpå var det Thorsen som gikk rundt GIF-målvakta. Den ballen endte derimot opp i nettet.

Fra det tidspunktet og ut hadde FFK mest kontroll på kampen. Gjestene fikk likevel inn et reduseringsmål til da et innleggsforsøk lurte seg inn ved Henrik Bolstads første stolpe, og et skudd gikk i den samme stolpen på et cornertrekk der hjemmelaget ikke hang helt med.

Med drøye ti minutter igjen trygga Ander Risan ledelsen på nytt med å nikke inn 5-3. Kampens siste mål kom like før slutt da Henrik Jacobsen fant Kasper Thorsen med et glimrende innlegg fra venstre.

FFK-spissen fikk ballen rett på panna og hadde ingen problemer med å sende sin tredje ball i mål for kvelden. Thorsen har dermed scora tre ganger i to av tre kamper så langt, og står med sju fulltreffere totalt.

Fjellhamars lag (4-4-2): Henrik Bolstad – Per Christian Ness, Trym Halvorsen, Anders Risan, Markus Berntsen – Tom André Lia (Vetle Smith fra 24.min., Martin Paulsen fra 86.), Vegard Aaserud (Markus N. Berntsen 46.), Nicolas Navarrete (Henrik Jacobsen fra 69.), Ole Kirstistuen (Henning Kristoffersen fra 46.) – Martin Paulsen (Brage Rist fra 74.), Kasper Thorsen.

FFKs neste kamp blir lokaloppgjøret borte mot Skårer på Skjetten stadion onsdag 25. april klokka 20.15.