Første FFK-tap: – Bare å glemme denne. Nye matchballer kommer

Fjellhamars trener retter konsentrasjonen framover etter første seriekamp uten poeng.

GÅR MOTGANGEN I MØTE: Stian Isetorp (til venstre). Her fra en tidligere kamp i sesongen mot Rømskog+. Foto: Espen Bråthen / Lokalfotballen

Gjelleråsen 2 – Fjellhamar 4-2 (2-1)

Bortekampen mot GIF 2 ble en kraftig nedtur for Fjellhamar etter den gode starten på høstkampene mot Lørenskog 2 uka før.

FFK gikk fra en relativt bra start til å miste flyt og samhandling helt. Dermed greide heller ikke a-laget å unngå det første tapet i seriespillet i 2018. Kasper Thorsen var tilbake i mannskapet etter fravær sist. Han opprettholdt det gode målsnittt sitt med å sette inn begge Fjellhamars mål.

Les mer: Espeland ble sendt av gårde med derbyseier

Rusten, men viktig
Kraftspissen styrte inn det første målet i kampen, etter forarbeid av Sondre Smith, og Thorsen var også mannen bak utligninga til 2-2 i andre omgang. Dessverre var det ikke så mye annet å applaudere for bortefans i denne kampen.

– En rusten Thorsen setter to kasser, og det var digg å ha han tilbake. Det første kvarteret er er bra, fram til 1-0. Vi er gode og aggressive i høyt press, og tålmodige og presise i eget spill. Vi kunne ledet med flere med bedre valg på siste 30 meter, mener Fjellhamar-trener Stian Isetorp.

Men overtaket FFK hadde forsvant brått etter ledermålet. Fra omtrent midtveis i den første omgangen var det Gjelleråsen 2 som overtok kommandoen.

Prestasjonsdupp
– Resten av matchen er krise. Vi treffer på få, hvis noen pasninger i det hele tatt. Vi gjør elendige vurderinger, og er kronisk på etterskudd. Det er bare å glemme denne kampen. Nye matchballer kommer på løpende bånd, understreker Isetorp.

Avstanden ned til tirsdagens motstander GIF 2 på tredjeplassen er fortsatt så stor som 13 poeng. Fjellhamar har 34 poeng totalt, og 12 poengs luke til andreplasserte Lørenskog 2. Hvis det blir minst 10 FFK-poeng på de sju gjenværende kampene er klubben sikra førsteplassen i årets 5.-divisjon.

Fjellhamars lag (4-3-3): Henrik Bolstad – Andreas Stensøe, Trym Halvorsen (Brage Rist i 10 minutter), Anders Risan, Markus Berntsen – Jonas Flood, Markus Nikolay Berntsen (Ole Kirstistuen i 16 min.), Simen Stensøe (Nicolas Navarrete i 23 min.) – Sondre Smith (Alexander Habibi i 16 min.), Kasper Thorsen, Tom André Lia (Henning Kristoffersen i 23 min.).

Dessverre for en del FFK-ere, så er det ikke bare å reise hjem og snu kjerringa, som man sa i Rosenborg i gamle dager. Men neste mulighet til å gjenreise tapt ære og eget spill skjer i lokaloppgjøret hjemme mot Skårer Ballklubb, onsdag 22. august klokka 20.15.
Alle støttespillere og tilhengere er selvfølgelig velkomne på Fjellhamar stadion da!