Seriestart for herrene!

ffksorumsa3Endelig er vinterpausen over, og seriespillet settes omsider i gang igjen. Herrelaget møter Sørumsand i den første kampen etter nedrykket fra 4. divisjon. Sist gang Fjellhamar var på nivå 6 i seriesystemet var i 1993-sesongen, og vi håper selvsagt oppholdet i 5. divisjon skal bli kortest mulig.

Seriesystemet skal som kjent legges om etter denne sesongen, noe som medfører at bare ett lag har mulighet til å rykke opp denne sesongen. Vinneren av divisjonen vil møte det dårligste laget som ikke rykker direkte ned fra 4. divisjon. Fjellhamar er forventet å kjempe oppe i toppen sammen med blant annet nevnte Sørumsand, nyrike Aurskog/Finstadbru og Flisbyen.

Det sportslige nivået på 5. divisjonen virker å bli bra i år, så vi ser frem til mange spennende oppgjør i løpet av sesongen. Bloggen Lokalfotballen har skrevet mer om dette.

Før seriepremieren: Fjellhamar – Sørumsand

Vi må tilbake til sesongen 2010 for å finne sist gang de to lagene møtte hverandre i seriesammenheng på Fjellhamar stadion. Da spilte begge lagene i 3. divisjon og Fjellhamar vant kampen 6-1. Denne sesongen rykket Sørumsand ned til 4. divisjon og videre ned til 5. divisjon året etter – ikke ulikt Fjellhamar sin bevegelse i seriesystemet de to siste årene.

Vi har troen på en god kamp mellom to lag som sannsynligvis vil kjempe i toppen denne sesongen, og håper at mange tar turen for å overvære seriepremieren.
Kampstart 20:15, onsdag 6. april på Fjellhamar stadion.

Ps! G14 serieåpner også onsdag kl 18:30 på Fjellhamar stadion mot Skjetten. Ingen grunn til å holde seg hjemme onsdag kveld, altså!