MS: Treningsleir i Tyrkia

Lørdag 20. januar møtte herrelaget opp på Gardermoen for avreise til treningsleir i Tyrkia. Gruppen som reiste bestod av til sammen 23 spillere og ledere som ble innkvartert på Side Star Elegance i Side utenfor Antalya. Treningsbanene lå en 15 minutters busstur unna hotellet.  Gjennom oppholdet fikk vi servert tre måltider om dagen, og utenom trening var fotballkamper på TV i hotellets bar, FIFA, bading, soling, kortspill og hotellets spillrom gjengangeren.

Første økt var planlagt søndag kl. 10:30. Det gikk slik:

Hagl på størrelse med golfballer, kraftig regnvær og vind og gjorde at vi ikke fikk gjennomført den første økta. Det ble i stedet en tidligere busstur tilbake til hotellet. Været lettet utover dagen, og kl. 16:00 ble oppholdets første treningsøkt satt i gang. Det fantastiske gressteppet var fortsatt tungt etter uværet tidligere på dagen, men gruppa var fornøyd med å få kjenne på gresset.

mandagen var endelig banene tørre, og treningsforholdene var nærmest optimale. Vi fikk gjennomført to økter som inneholdt både taktisk og teknisk trening samt noen konkurranser. Kvelden ble blant annet benyttet til quiz og oppgjøret Manchester United – Shrewsbury.

Tirsdagen var enda en strålende dag. Morgenøkta ble en tøff spilløkt med høy intensitet. Den andre og oppholdets siste økt var roligere, med tanke på onsdagens kamp mot Vuku. Mange begynte forståelig nok å merke belastningen denne dagen etter fem økter på tre dager.

Den siste dagen var satt av til treningskamp mot 4. divisjonslaget Vuku fra Trøndelag, som tapte 3-0 for Rosenborg i fjorårets NM. Kampen ble spilt i Belek på en aldeles nydelig gressmatte.

Til tross for mange tunge bein og skader, gikk vi ut i et høyt tempo. Vi styrte starten av kampen, og skapte flere gode muligheter. Vi har blant annet en avslutning utenfor mål alene med keeper, og kanskje skulle vi også hatt ett straffespark. Vuku kommer seg omsider mer inn i kampen, og omgangen avsluttes jevnt.

Vi fortsetter å skape muligheter i 2. omgang, men det blir stadig mer rom å dekke for den sentrale midtbanen vår, og Vuku får også muligheter på noen overganger som de ikke klarer å utnytte. Etterhvert sitter likevel 1-0 scoringen for trønderne på et hjørnespark. 1-0 blir også sluttresultatet. Kanskje kunne kampen vippet andre veien dersom vi hadde vært litt heldigere i avgjørende øyeblikk.

Laget:

Hellem

Hernholm – PC – Risan(k) – Berg (Pettersen 45min)

Onsum – Nordermoen(Johannessen 10min) – Larsen – Habibi

Siem – Johannessen (Os 45min)

Spilte ikke grunnet skade/sykdom:
Helgar, Nørbech, Hunstad, Rydning, Lia, S. Smith, V. Smith