KS: Seier etter en tung 1. omgang

Fjellhamar 5-3 Brumunddal (1-3)

19 jenter møter til kamp. Maia har kjenning med strekk og blir ubenyttet reserve sammen med Maylen Bråthen som sliter med forskjølelse. Ellers er det 4 jenter som er skadet eller har fravær. Rikke, Kateryna, Anka og Elena.

ks282

23 min 0-1 Brumunddal

37 min 1-1 Ida Erlandsen (Tuva Isebakke)

41 min 1-2 Brumunddal 44 min 1-3 Brumunddal

46 min Bytte Karina Amlie – Kine Fløtre

46 min Bytte Mari Haug – Sandra Didriksen

46 min 2-3 Celina Smith (Elin N Østnes)

48 min 3-3 Celina Smith (Elin N Østnes)

55 min 4-3 Celina Smith (Elin N Østnes)

62 min Bytte Ida Erlandsen – Cathrine Sæther

68 min Bytte Gunveig Eggen – Marthe Berg

70 min Kort Gult Kort – Cathrin Gulbrandsen

75 min Bytte Tuva Isebakke – Ingrid Nordlund

84 min Bytte Mathilde Pedersen – Karina Amlie

85 min Bytte Elin N Østnes – Ingvild Xue Fløgstad

90 min 5-3 Kine Fløtre (Karina Amlie)

Vi starter i en 4-3-3. En ny formasjon for laget. Fungerte ikke optimalt med tanke på samspill og mønster. Veldig tydelig at vi er vesentlig bedre med 2 på topp. Så i 2 omgang spilte vi 4-3-1-2 – Noe som vi fikk svar på med en gang.

Cathrin Guldbrandsen

Mathilde Pedersen – Gunveig Eggen – Rebecca Ruud – Malin Hjørungdal

Ida Erlandsen – Mari Haug – Tuva Isebakke(C)

Elin N Østnes – Celina Smith – Karina Amlie

Res: Marthe Berg, Sandra Didriksen, Ingrid Nordlund, Kine Fløtre, Ingvild Fløgstad og Cathrine Sæther Ubet res: Maylen Bråthen (Syk) og Maia Peckel (Skade) Kampfakta:

Sjansestatistikken: 11 – 7 til FFK. 4 – 5 etter først omgang.

Oppsummering: Dagens ord var: Press, Pasning og Bevegelse. En måned siden forrige treningskamp og nå med flere av de nye på plass. Gunveig Eggen Klefsås på prøvespill. Mari Haug som gjør ferdig sin praksisperiode på Beitostølen fikk også første 45 min, da hun ikke kan være med mot Elverum om 14 dager. Hun har igjen 8 uker så er praksisperioden over.

Vi valgte i dag å gå ut i 4-3-3 med tanke på menneskene innad i laget. 1 omgang bar preg av at vi jobbet godt, men uten samhandling. Rusten 4-er bak som ikke var samkjørt. Men med enkle korrigerer så er det på plass. Nå skal vi ha fokus på defensiv struktur de neste to ukene på treningsfeltet og da bør det løse seg.

Vi går ut og presser fra start. Har 3 store målsjanser uten at det blir noe av det. Så tar Brumunddal over og tar fortjent ledelsen. Vi utligner på corner. Ida Erlandsen kriger den inn på bakre stolpe. Så står vi å sover litt og Brumunddal får kontre inn en scoring på oss, sågar offside, men det dømmes ikke. De får i tillegg en scoring til hvor vi blottlegger oss i bakre 4-er.

Vi går til pause med 1-3 og oppsummerer med god innsats, men vi spiller en og en og ikke som et lag. Legger om til 4-3-1-2 etter pause. Med to spisser får vi stresset motstander og den offensive midtbanespilleren vår får låst av deres anker som driver å fordeler baller.

Vi får uttelling med en gang. I løpet av de første 10 minuttene scorer vi 3!!!! ganger. Målscorer hver gang er Celina og assist på alle 3 er Elin N Østnes. Nå som Maia er ute med skade så er det flott å se at Celina og Elin finner hverandre gang på gang.

Føler vi har kontroll i 2 omgang. Selv om vi gjør 7 bytter. Cathrin litt heldig som slipper utvisning med felling av bakerste mann på 25 meter. Mulig en av forsvarsspillerne var på riktig side som gjør at hun får Gult kort.

I kampen siste spilleminutt så blir Kine Fløtre spilt igjennom av Karina Amlie og kommer alene med keeper og fastsetter resultatet til 5-3.

I første omgang fikk vi se hva som ikke virket og korrigerte det i pausen. Vi fikk også se at flere er rusten og trenger den 1,5 måneden det er igjen til seriestart. Alt i alt er vi fornøyd og spesielt evnen til ikke å gi seg. Samt 4-0 i 2 omgang.

Børre Hansen