G16: Vinnere av Drammen cup!

Laget gikk seirende ut av lørdagens puljespill med 7 poeng, etter disse resultatene:

Sande SK 1-2 Fjellhamar FK
Vi starter rustent, men allikevel klart best. Sharan får igjen ballen etter eget skudd og setter ballen over på åpent mål. Kort tid etter er det gode kombinasjoner på høyre kanten og ballen havner hos Elliott som løper ned mot dørlinja. Inne finner han Marius som setter ballen kontant i motsatt hjørne. Så varter vi opp med noen små sjanser, blant annet en ordentlig druser fra Eddy. Mot spillets gang får vi en utligning av Sande og da står det 1-1. Men Fjellhamar har mer på lager. Like etter reduseringa spilles ballen ned mot dørlinja. Keepern kommer ut, men Luka er først på den. Han får slått inn til Elliott som har få problemer med å stange ballen inn i åpen kasse å vi tar med oss seier i en kamp hvor vi har en del å ta tak i.

Fjellhamar FK 4-0 Hokksund
Vi går ut og dominerer kampen fra start og etterhvert sitter det første. Fredrik slipper en fin pasning til SM ute på høyre kanten som dribler seg igjennom og triller ballen i lengste hjørne. Etter scoringa holdt vi trykke oppe og fikk kjapt betalt. Elliott parkerer midtstoppern og klinker ballen i tvella alene mot keeper, så kommer Luka og hedder returen i åpent mål. Så er det Elliot sin tur. Sharan spiller en fin stikker til Elliott som lekende lett setter ballen i mellom beina på Hokksund keepern. Luka får ballen sprettende på tjue meter og klinker til på halv volley. Ballen får en perfekt bue og rett i lengste kryss. Med det noterer Luka seg for den andre goalen sin i matchen.

Haugsbygd 1-1 Fjellhamar FK
Gutta trenger uavgjort eller bedre for å vinne gruppa. Vi åpner som vanlig med å ta overtaket, men ikke helt 100% her heller. Vi har spillet hele kampen, men klarer ikke å skape noe særlig. Haugsbygd er på en sjelden visit på vår banhalvdel og scorer. Vi blir veldig stressa og sliter med utellinga, men så helt på slutten står Mårius på riktig sted når ballen detter ned etter litt kaos i feltet. Han klemmer til på volley og settern i nettaket. Med det er vi videre som gruppevinnere.

Søndag var det sluttspill, og i 1/8-finalen var det Slemmestad som ble beseiret. Nordre Sande og Gjelleråsen ble deretter begge slått 1-0, og i finalen ventet Kolbotn.

1/8: Fjellhamar FK 0-0 Slemmestad IF (7-6)
Åttendedelsfinalen sparkes i gang. Vi måter igjen et lag vi spillemessig har god kontroll på, men ingen lager skaper noe. Kampen blåses av og det blir starffer. De fem første som tar straffer er Hellem, Oscar, Luka, Fredrik og Sharan og samtlige scorer. Det gjør Slemmestad også. Så meller Elliott seg og scorer. Det gjør også henrik som tar neste. Da bommer Slemmestad og senner oss et steg videre.

1/4: Fjellhamar FK 1-0 Nordre Sande
Kvartfinalen går vi ut å tar styringa. Vi prøver oss litt frampå uten at det blir så altfor farl. Helt til Henrik tar med seg ballen å setter fart. Han blir takla og får frispark. Her blir det høy temperatu, men dommern velger å holde kortet i lomma. Henrik svinger frisparken inn fra venstre. Luka er høyest og stusser videre til Eddysom står alene på bakerste å setter inn 1-0. Etter det tar vi det med ro å cruiser inn seiern.

1/2: Fjellhamar FK 1-0 Gjelleråsen IF
Vi er nok en gang det beste laget og har mesteparten av spille. Det er mye litt halvveis forsøk får Elliott blir spilt nydelig igjennom. Han venner opp og ser at Luka kommer på løp. Han trer pasningen perfekt i mellom Gjelleråsen spillerne rett til Luka som kommer i fart. Han tar bare med seg balen rundt keepern å setter kontrolert inn 1-0 i somifinalen og med det er vi videre til finalen.

1/1: Fjellhamar FK 0-0 Kolbotn (7-6)
I finalen møter vi kolbotn. Dette er det beste laget vi har møtt så langt. Allikevel dominerer vi kampen. Vi har en avslutning av Luka som keepern glipper og Elliott scorer på retur, men den blir dessverre avblåst for offside. Etter det får vi en straffe på en soleklar hands. Henrik går fram for å ta den, men blir stoppet av en kjemperedning. Da går det mot straffekonk. Oscar går fram for å ta første straffa og setter den. Så kommer Sharan og scorer. Da står det 2-2. Så bommer Luka på neste, men Hellem redder. Så tar Fredrik og scorer. Samme gjør Hellem. Da går vi over på ekstra straffer. Elliott er den første som går fram og scorer, det gjør Nordre Sande også. Nå er stillingen 6-6. Så går Anders “Messi” Grøttum fram og setter en god straffe. Neste straffa til Nordre Sande redder Hellem og alle slipper jubelen løs.

Vi takker Peder Hernholm for referatene og gratulerer G16 med seieren!

Warning: Attempt to read property "post_status" on null in /customers/e/d/2/fjellhamarfk.no/httpd.www/wp-content/plugins/sportspress/includes/class-sp-event.php on line 16